- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Emil Boc a făcut testul cu paharul la centura ocolitoare a Sibiului
Premierul Emil Boc a inaugurat, miercuri, centura ocolitoare a municipiului Sibiu, care are 20,8 kilometri, din care 17,2 kilometri sunt în regim de autostradă, investiţia ajungând la aproximativ o sută de milioane de euro.
Emil Boc a făcut testul cu paharul la centura ocolitoare a Sibiului (Imagine: Raul Ştef/Mediafax Foto)
Premierul Emil Boc a tăiat panglica la centura ocolitoare a municipiului Sibiu, împreună cu ministrul Economiei, Ion Ariton, şi cu prefectul judeţului Sibiu, Constantin Trihenea, la eveniment participând şi numeroşi reprezentanţi ai PDL Sibiu, dar şi ai celor patru firme constructoare.
"Sibienii au scăpat acum de coşmarul traficului greu prin oraş", a declarat premierul Emil Boc, după ce a inaugurat centura.
Ulterior, Boc a testat drumul la volanul unui autoturism Dacia Duster, parcurgând întreaga distanţă a şoselei construite în regim de autostradă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Protest AUR în plenul reunit al Parlamentului. George Simion: „Simulacru de audieri”
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
-
Drulă: Vom lupta cu minciuna. Începem cu un vot împotriva acestui guvern
-
Bolojan: Că ne place, că nu ne place, una din primele decizii bune este să votăm acest guvern
La final, premierul Emil Boc a prezentat un pahar plin cu apă pe care l-a pus pe bordul maşinii, afirmând că nicio picătură de apă nu s-a vărsat, ceea ce demonstrează că drumul este realizat foarte bine, fiind mulţumit de lucrări.
Permierul a afirmat că acelaşi test al paharului cu apă ar trebui realizat şi mai târziu, pentru a vedea cum au rezistat lucrările, precizând că termenul de garanţie este de doi ani.
Centura ocolitoare a Sibiului are 20,8 kilometri, dintre care 17,2 kilometri în regim de autostradă.
Cei 20,8 kilometri sunt împărţiţi în două tronsoane, primul fiind realizat de consorţiul Geiger-Boegl-Comtram, iar cel de-al doilea de către Vectra Service din Braşov.
Partea de autostradă face parte din Culoarul IV European, care va face legătura între Constanţa şi Nădlac.
Lucrările au început în primăvara anului 2003, iar în toamna anului 2006 ar fi trebuit să fie încheiate. La termenul de finalizare însă, doar 40 la sută din centura ocolitoare era gata şi, din cauza întârzierilor prea mari şi a depăşirii costurilor prevăzute în contract, Ministerul Transporturilor a reziliat, în octombrie 2006, contractul cu constructorul iniţial al centurii, firma italiană Todini Construtioni Generali.
În mai 2007 a fost încheiat un nou contract de construcţie, termenul fiind aprilie 2011.
Autorităţile din Sibiu au cerut însă în repetate rânduri ca termenul să fie devansat, iar centura să fie dată în folosinţă la finalul anului 2010.
Potrivit unui comunicat de presă al PDL Sibiu, remis, miercuri, "în realizarea proiectului centurii ocolitoare a Sibiului s-au investit, din fondurile europene ISPA şi ale Guvernului României, aproximativ o sută de milioane de euro, din care 14 milioane de euro au costat exproprierile".
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO