Eşti avocat, ai o boxă inteligentă şi lucrezi de acasă în pandemie? Poţi vorbi liniştit despre speţele clienţilor în apropierea Alexei sau Google Assistant, pentru că nu foloseşte nimeni informaţiile. De asemenea, poţi fi liniştit în privinţa secretului avocat-client, pentru că nu este în pericol.
„Dacă acele informaţii rămân pentru dezvoltarea inteligenţei artificiale în interioriul spaţiului respectiv şi datele nu ajung mai departe, relaţia avocat-client nu cred că poate fi periclitată.
Nu cred că există o îngrijorare pe piaţa avocaturii că un asemenea dispozitiv ar putea să înregistreze şi să furnizeze mai departe informaţii confidenţiale”, consideră Adrian Cuculis, avocat.
„Răspunsul pe scurt este că 99,9% din cazuri nu se întâmplă asta. Discutăm strict în context Amazon Alexa, Google Chrome şi Apple Siri. De ce? Pentru în 99,99% e nevoie de un trigger care să pornească partea de ascultare. Dacă accidental Google este comutat în modul să asculte accidental de o comandă. Din momentul acela, ce urmează audio, el memorează, chiar dacă nu poate să proceseze comanda respectivă.
Google şi cu Amazon sunt nişte companii cu reputaţie destul de mare. Nu prea îşi permit ei să fie implicaţi într-un scandal care ce vorbeşti cu asistentul să fie leak-uit sau impărţit cu altcineva. Dacă s-ar întâmpla aşa ceva, în a doua zi ar fi închise business-uri”, crede Alex Bălan, expert ameninţări informatice
Atât Alexa, cât şi Google, au butoane fizice prin care se opresc camera şi microfonul.