- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (26.02.2013, 14:49)
- Marius Fratila
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eurobarometru: Numai 25% dintre români se consideră informaţi cu privire la problematicile UE
Numai 25% dintre români se consideră bine informaţi cu privire la chestiunile UE, faţă de o medie europeană de 31% şi de 40% - 50% în ţările membre mai vechi ale Uniunii, relevă ultimul sondaj Eurobarometru despre opinia publică la nivelul UE.
Urmărește
123 afișări
Eurobarometru: Numai 25% dintre români se consideră informaţi cu privire la problematicile UE (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)
Numai francezii şi grecii (24%), italienii (23%), portughezii şi spaniolii (22%) se consideră mai puţin informaţi decât românii cu privire la chestiunile europene.
Pe de altă parte, luxemburghezii se consideră bine informaţi în proporţie de 54%, danezii de 51%, finlandezii de 48%, irlandezii şi maltezii de 45%, iar germanii de 41%.
De asemenea, studiul reflectă că mai informaţi în această privinţă decât românii se consideră cetăţenii din ţările candidate la aderarea la UE - Muntenegru (46%), Islanda (45%), Turcia (44%), Croaţia (40%), Macedonia (38%) şi Serbia (37%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Potrivit Eurobarometrului, 54% dintre români au aşteptări de la politicile UE cu privire la generarea de locuri de muncă şi nivelul de trai, iar 16% doresc o mai bună coordonare a politicilor economice în cadrul procesului de guvernanţă europeană. Media la nivelul UE este de 49% pentru politicile cu rezultate directe pe piaţa de muncă şi nivelul de trai şi de 28% pentru o mai bună coordonare în plan european.
Şi în ţări membre cu trecut similar României aşteptările cetăţenilor vizavi de UE sunt legate mai ales de interesul economic şi social: 66% pentru Bulgaria, 67% pentru Ungaria şi 68% în Polonia.
Televizorul este principala sursă de informare a românilor cu privire la temele europene, fiind utilizată în proporţie de 97% dintre respondenţii sondajului. Aceasta este urmată de presa scrisă şi ziare (51%), radio (64%) şi sursele de pe Internet (43%).
Nicolae Idu, şeful Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti, a recunoscut în evenimentul de prezentare a rezultatelor studiului că "procesul de comunicare la nivel european necesită în continuare îmbunătăţiri substanţiale", deşi în întregul UE şi în România există o largă reţea de centre şi puncte de informare.
Potrivit acestuia, la nivel naţional există peste 70 de centre de informare Europe Direct în Capitală, în centrele universitare şi în centrele urbane, suplinite de o întreagă reţea de formatori şi profesori afiliaţi programului "Jean Monnet" finanţat de UE, însă este nevoie şi de un interes al factorului politic, mai ales la autorităţi locale şi parlamentari.
De asemenea, este nevoie şi ca românii să fie şi ei real interesaţi de aceste informaţii. "E important ca receptorul informaţiei să aibă o atitudine pro-activă, deci să fie interesat să acceseze această informaţie, să îi trebuiască această informaţie fie din perspectivele carierei profesionale, educaţiei, fie pur şi simplu pentru că înţelege că un cetăţean român, fiind cetăţean european, îşi poate identifica mai bine oportunităţile economice şi sociale fiind mai bine informat", a mai spus Nicolae Idu.
Pentru România, datele acestui Eurobarometru au fost culese în perioada 2-18 noiembrie 2012, pe baza unui eşantion naţional de 1.014 persoane.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe