EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Subiectele la matematică

Elevii susţin, miercuri, proba la matematică, ultima de la evaluarea naţională, varianta de subiecte extrasă fiind distribuită în centrele de examen. Varianta de subiecte a fost extrasă miercuri dimineaţă, fiind transmisă celor 1.387 de centre de comunicare, respectiv către toate inspectoratele şcolare judeţene.

Urmărește
36023 afișări
Imaginea articolului EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Subiectele la matematică

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Subiectele la matematică (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

SUBIECTELE LA MATEMATICĂ

Elevii au la dispoziţie două ore pentru rezolvarea subiectelor. La finalul testării, Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare va publica pe site-ul http://subiecte2012.edu.ro varianta de SUBIECTE extrasă pentru testarea la matermatică şi baremul de evaluare şi de notare.

REZULTATE ADMITERE LICEU 2012 - REPARTIZAREA LA LICEE

EVALUAREA NAŢIONALĂ a început luni cu proba la limba şi literatura română, testarea având loc în 4.516 unităţi de învăţământ, sub supraveghere video. Elevii au susţinut marţi proba la limba maternă, iar miercuri este ultima zi de testare, la matematică.

Primele rezultate de la evaluarea naţională vor fi afişate vineri, până la ora 14.00. Elevii nemulţumiţi de notele primite le pot contesta în aceeaşi zi, între orele 14.00 şi 18.00. Contestaţiile vor fi soluţionate în 30 iunie şi 1 iulie, iar rezultatele finale vor fi afişate în 2 iulie.

Un elev din cinci a absentat, luni, de la proba de limba română a examenului de evaluare naţională, ceea ce reprezintă un record negativ în istoria examenelor susţinute de elevi la sfârşitul clasei a VIII-a.

Potrivit ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, la probă au fost prezenţi 166.830 de elevi, cu 20 la sută mai puţini decât aşteptările ministerului.

Pop a dat asigurări că toţi elevii vor fi înscrişi în liceu, pentru clasa a IX-a fiind disponibile, anul acesta, 200.000 de locuri

În cazul subiectului "ambiguu" de la limba română, care a generat controverse, ministrul Liviu Pop a spus că lucrările sunt corectate în baza baremului deja stabilit. Pop a precizat că Ministerul Educaţiei a cerut părerea mai multor specialişti, inclusiv de la Academia Română, iar "90 la sută" dintre aceştia s-ar fi pronunţat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.

Ministrul a adăugat însă că subiectul controversat demonstrează că programa şcolară este deficitară şi trebuie modificată.

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi consideră că baremul probei de limba română a evaluării naţionale a fost corect stabilit, precizând că nu susţine petiţia online cu privire la subiectul care a generat controverse.

La subiectul II al probei de luni, elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii".

Această cerinţă a împărţit elevii şi părinţii în două tabere, unii susţinând că răspunsul corect este propoziţie subiectivă, iar ceilalţi, predicativă.

Notele de la evaluarea naţională vor conta la admiterea în liceu, care se va desfăşura în două etape. La prima dintre acestea vor participa elevii care au dat evaluarea naţională şi care vor avea media de admitere calculată ca medie artimetică dintre media notelor de la evaluare şi media generală a anilor de gimnaziu.

În a doua etapă se vor înscrie, pe locurile rămase libere, elevii care nu au dat evaluarea, ADMITEREA acestora urmând să se facă în ordinea descrescătoare a mediilor generale ale anilor de gimnaziu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici