- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (09.01.2014, 13:00)
- Elvira Gheorghita
Evaluările elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în mai. CALENDARUL testelor
Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, ale căror note nu se trec în catalog, vor avea loc în intervalul 6 - 29 mai, în două sesiuni, a doua fiind rezervată elevilor care au absentat, din motive întemeiate, la prima sesiune, informează Ministerul Educaţiei.
Urmărește
14574 afișări
Evaluările elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în mai. CALENDARUL testelor (Imagine: Sebastian Tataru/Mediafax Foto)
Potrivit calendarului făcut public de Minister, joi, pe site-ul www.edu.ro, prima sesiune este programată în perioada 6 - 15 mai, iar a doua, între 20 şi 29 mai.
În prima sesiune, elevii de clasa a II-a vor fi evaluaţi în 6 mai la limba română (scris şi citit), în 7 mai la limba maternă (scris şi citit) şi în 8 mai la matematică.
Evaluarea la clasa a IV-a are calendarul 13 mai (limba română şi limba maternă) şi 14 mai (matematică), iar cea la clasa a VI-a, 14 mai (limbă şi comunicare) şi 15 mai (matematică şi ştiinţe).
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
În sesiunea a doua, elevii de clasa a II-a vor fi evaluaţi la 20 mai (limba română - scris şi citit), 21 mai (limba maternă - scris şi citit) şi 22 mai (matematică).
Evaluarea celor de clasa a VI-a este programată în 27 mai (limbă şi comunicare) şi 28 mai (matematică şi ştiinţe), iar a celor de clasa a IV-a, în 28 mai (limba română, limba maternă) şi 29 mai (matematică).
Testele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare, precizează Ministerul Educaţiei.
"Aceste evaluări nu sunt o invenţie de acum, ci sunt prevăzute în Legea educaţiei din 2011. Se doreşte doar verificarea pregătirii elevilor şi familiarizarea lor cu examenele, după ce în anul şcolar 2012-2013 s-au făcut pilotări ale acestor evaluări", a explicat, pentru MEDIAFAX, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
Potrivit ministrului Educaţiei, prin aceste evaluări se doreşte "o evaluare a întregului sistem", astfel încât peste şase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a să fie deja obişnuiţi cu acest gen de verificare. "Modele de subiecte vor fi făcute publice pe site-ul ministerului", a mai spus Pricopie.
Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Rezultatele obţinute la EN-2014 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Potrivit Ministerului, responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe