Prima pagină » Social » Evidența Persoanelor: 77 de milioane de acte de stare civilă au fost digitalizate

Evidența Persoanelor: 77 de milioane de acte de stare civilă au fost digitalizate

„Am digitalizat nu mai puțin de 77 de milioane de acte de stare civilă, reprezentând înregistrări de nașteri, căsătorii, decese, începând cu ianuarie 1921”, a declarat vineri Cătălin Giulescu, director general al Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
Evidența Persoanelor: 77 de milioane de acte de stare civilă au fost digitalizate
Cosmin Pirv
21 mart. 2025, 16:06, Economic

Cătălin Giulescu a anunțat că în martie 2025 a fost terminată implementarea proiectului Sistem Informatic Integrat pentru emiterea actelor de stare civilă și că joi a fost finalizat proiectul Cartea Electronică de Identitate.

„Începând de astăzi, vorbim de două sisteme informatice care produc, deci nu mai vorbim de proiecte pe hârtie”, a spus el, care a adăugat că proiectul Sistemul Informatic Integrat pentru emiterea actelor de stare civilă a fost finanțat cu fonduri ale Uniunii Europene, de 38 de milioane de euro.

Director general al Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor a spus că a fost creată o platformă în care toți ofițerii de stare civilă din România lucrează într-un format integrat.

„Asta înseamnă că nu trebuie să te mai deplasezi la locul în care a fost înregistrată nașterea pentru a obține un certificat de naștere, ci îl poți solicita oriunde, inclusiv prin intermediul unui portal pentru cetățean, un portal în care cetățenii pot intra și solicita prestarea de servicii digitale. Este foarte important să reținem de unde am plecat, de la înregistrare olografă. Este vorba de registre și certificate completate cu toc și cerneală neagră specială. Suntem la jumătatea drumului. Am digitalizat nu mai puțin de 77 de milioane de acte de stare civilă, reprezentând înregistrări de nașteri, căsătorii, decese, începând cu ianuarie 1921. Toate aceste milioane de acte de stare civilă sunt la îndemâna ofițerilor de stare civilă. Target-ul nostru a fost să interconectăm cele 3.188 de unități administrativ-teritoriale”, a spus Cătălin Giulescu.

El susține că a fost redus termenul de eliberare a certificatelor de stare civilă de la trei săptămâni la cinci minute.

Prezent la evenimentul dedicat zilei Evidenței Populației, ministrul de Interne Cătălin Predoiu a spus că este „bucuros că această aniversare frumoasă, peste 100 de ani, coincide fericit cu finalizarea unor proiecte importante, respectiv Sistemul Informatic Integrat pentru Evidența Actelor de Stare Civilă, care v-a fost prezentat, dar și cu lansarea proiectului-pilot, dar în dezvoltare, privind Cartea Electronică de Identitate”.

„Trecerea de la formatele de hârtie deja depășite istoric, la formatul digital, la modul de lucru digital cu administrația, între cetățean și administrație, sunt revoluționare sub aspectul complexității datelor și multitudinii de informații pe care le pune proiectul la dispoziția cetățeanului, la dispoziția instituțiilor și beneficiile care decurg din acest punct de vedere”, a spus ministrul.

Timpul necesar și prețios, salvat de digitalizare

El a mai declarat că aceste proiecte oferă spațiu și timp, „pentru că se pot exercita drepturi fundamentale într-un timp mai scurt și de la mare sau mică distanță, fără să mai fie nevoie de deplasarea la ghișeu, întoarcerea de la ghișeu, revenirea la ghișeu, deplasarea la ghișeu, revenirea din nou la ghișeu, întoarcerea de la ghișeu, iarăși, revenirea la ghișeu și uite așa, știm cu toții despre ce vorbim”.