EXCLUSIV: Circulaţia trenului de epocă din proiectul Pelerin în Bucovina - pierderi de 50.000 de lei

Funcţionarea timp de o săptămână a trenului de epocă în cadrul proiectului "Pelerin în Bucovina" a produs pierderi de aproximativ 50.000 de lei, potrivit Ministerului Transporturilor, cheltuielile de funcţionare, fără TVA, fiind de 65.000 de lei, iar din vânzarea biletelor s-au încasat 17.500 de lei

Urmărește
1878 afișări
Imaginea articolului EXCLUSIV: Circulaţia trenului de epocă din proiectul Pelerin în Bucovina - pierderi de 50.000 de lei

EXCLUSIV: Circulaţia trenului de epocă din proiectul Pelerin în Bucovina - pierderi de 50.000 de lei (Imagine: Tibi Bujdei/Mediafax Foto)

Potrivit unui răspuns scris al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, la o întrebare adresată de preşedintele PSD de Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, circulaţia trenului de epocă Moldoviţa în perioada 8-16 august 2011 a făcut parte din proiectul "Pelerin în Bucovina" şi a avut ca obiectiv promovarea sistemului de transport cu trenul în general, iar în particular a turismului feroviar pe secţiile din nordul Moldovei redeschise după ce au fost reparate în urma inundaţiilor.

În răspuns, ministrul Transporturilor arată că pe parcursul funcţionării acestui tren de epocă au fost transportaţi 1.079 de călători, iar veniturile obţinute din vânzarea biletelor sunt de 17.439,20 de lei.

Totodată, se arată că pentru aducerea trenului şi funcţionarea lui costurile suportate de SN CFR Călători s-au ridicat la 64.764,92 de lei, fără TVA. Astfel, pentru aducerea trenului din staţia Buzău, până la Suceava, costurile sunt de 1.450 de lei pentru remorcare şi de 229,44 de lei pentru personal.

Cheltuielile pentru funcţionarea trenului în perioada în care acesta a operat în cadrul proiectului Pelerin în Bucovina se ridică la 51.960 de lei fără TVA pentru combustibili şi la 262,01 de lei fără TVA pentru salubrizare.

Cheltuielile de personal pentru funcţionarea trenului au fost de 2.808 de lei pentru partea de tracţiune şi de 8.055,47 de lei pentru comercial.

În încheiere, ministrul Transporturilor apreciază că impactul asupra mediului a fost unul redus, ţinând cont că tracţiunea de bază folosită pentru punerea în mişcare s-a realizat cu o locomotivă diesel pentru o perioadă scurtă de timp.

Un tren de epocă tractat de cea mai veche locomotivă cu aburi din ţară în stare de funcţionare şi având în componenţă patru vagoane construite în jurul anului 1900 a circulat, în perioada 8-16 august, de la Suceava spre Moldoviţa, Cacica şi Putna în cadrul proiectului "Pelerin în Bucovina".

Programul turistic iniţiat de Consiliul Judeţean Suceava şi intitulat "Pelerin în Bucovina" presupune un pelerinaj în perioada 15 iulie - 15 august de la Viena în Bucovina, cu prilejul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului, fiind sprijinit şi de autorităţile austriece.

Proiectul "Pelerin în Bucovina" a fost lansat la Viena în 15 iulie, când un grup de ciclişti a plecat spre Bucovina având ca destinaţii Basilica Minor din Cacica, Mănăstirea Putna şi Biserica Hagigadar din Suceava, toate trei având hramul Adormirea Maicii Domnului, în 15 august.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici