Experienţa şi carisma, principalele puncte forte ale celor care îşi caută un job

Experienţa şi carisma sunt văzute ca principale puncte forte, în timp ce vorbirea fluentă a unei limbi străine, încrederea în propria persoană sau competenţele digitale sunt principalele puncte slabe ale celor care îşi caută un job, potrivit unui studiu realizat de eJobs.

Urmărește
193 afișări
Imaginea articolului Experienţa şi carisma, principalele puncte forte ale celor care îşi caută un job

Experienţa şi carisma, principalele puncte forte ale celor care îşi caută un job

Experienţa este principalul atu pe care cred candidaţii că îl au în ochii unui potenţial angajator atunci când se află în căutarea unui job. 55,1% dintre participanţii la cel mai recent sondaj derulat de eJobs.ro au pus experienţa pe primul loc într-un top al punctelor forte, fiind urmată, la distanţă considerabilă (8,4%) de carismă, potrivit propriilor evaluări.

Flexibilitatea, inteligenţa emoţională, creativitatea şi studiile absolvite sunt alte argumente pe care mizează atunci când se află în căutarea unui job şi despre care cred că le oferă un avantaj competitiv în faţa altor candidaţi care aplică pentru acelaşi loc de muncă.

„Sunt destul de mulţi candidaţi care nu îşi pot face propria evaluare, nu ştiu care sunt acele calităţi pe care le deţin şi care îi pot ajuta în obţinerea unui job. Unii dintre ei spun că acest lucru se întâmplă tocmai pentru că nu ştiu nici care sunt competenţele pe care le caută angajatorii şi, prin urmare, nu îşi pot face o idee clară despre cât de utile le sunt, în mod real, abilităţile pe care le au”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs.ro.

De cealaltă parte, a competenţelor pe care nu le au, dar care i-ar ajuta să fie mai atrăgători în ochii unui nou angajator, 35,5% spun că se simt dezavantajaţi de faptul că nu vorbesc fluent cel puţin o limbă străină de circulaţie internaţională. 28,4% nu au suficientă încredere în ei înşişi, iar asta îi face să piardă teren în discuţiile cu recrutorii, în timp ce 23,9% sunt de părere că ar avea mai multe şanse pe piaţa muncii dacă ar avea o specializare de nişă, iar numărul de candidaţi nu ar fi atât de mare.

17,4% spun că le lipsesc competenţele digitale, iar 12,5% nu ştiu cum să facă managementul oamenilor. 11,3% recunosc că nu sunt suficient de flexibili şi tot la fel de mulţi că au lacune în ceea ce priveşte inteligenţa emoţională.

„Dacă până nu demult vedeam lipsa experienţei pusă pe primul loc în clasament, acum doar 4% dintre respondenţi cred că ar putea avea probleme la angajare din acest motiv. Încep să înţeleagă că lipsa de experienţă poate fi compensată prin abilităţi care cântăresc mai greu, precum cele digitale, creativitatea, flexibilitatea sau inteligenţa emoţională”, mai spune Ana Călugăru.

Candidaţii spun că, aşa cum văd lucrurile, pentru angajatori cel mai mult contează abilităţile digitale, în acest moment. 32% cred că angajatorii caută, mai mult decât orice, oameni flexibili, dispuşi să înveţe, să facă reconversie sau să poată acumula cunoştinţe din cât mai multe zone. 29,7% cred că vorbirea fluentă a unei limbi străine este foarte importantă pentru companii, urmată de capacitatea de a manageria o echipă şi de creativitate. Vânzările, capacitatea de negociere şi spiritul antreprenorial – abilităţi pe care în anii trecuţi candidaţii credeau că angajatorii le caută în mod special -, sunt acum menţionate de mai puţin de 20% dintre respondenţi.

„Pe acest fond, al conştientizării faptului că există o asimetrie între abilităţile pe care ei le au şi cele pe care le caută angajatorii, 47% dintre participanţii la sondaj spun că plănuiesc să urmeze cursuri sau programe specializate pentru a dobândi competenţe noi. 35% spun că şi-ar dori să facă acest lucru, dar numai dacă ar fi gratuite sau plătite de angajator, iar 7% sunt indecişi din acest punct de vedere”, explică Ana Călugăru.

Întrebaţi dacă, în prezent, se află în căutarea unui loc de muncă, 47,6% au răspuns afirmativ. Pentru 38,8%, schimbarea job-ului nu este o prioritate, dar sunt decişi să aplice, în cazul în care ar apărea un opţiune mai bună. Doar 13,5% au spus că nu au în plan, sub nicio formă, să facă o schimbare profesională în perioada următoare.

Sondajul a fost realizat în perioada iulie-august 2024, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici