"Farul", primul remorcher fabricat după Revoluţie, a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. Cât a costat şi care este istoria numelui ales. GALERIE FOTO

Primul remorcher fabricat după Revoluţie, botezat ”Farul”, ca un omagiu adus navei cu acelaşi nume care în 1970 a salvat Galaţiul de la o catastrofă, a intrat oficial în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. Remorcherul a costat aproape 5 milioane de euro.

Urmărește
2110 afișări
Imaginea articolului "Farul", primul remorcher fabricat după Revoluţie, a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. Cât a costat şi care este istoria numelui ales. GALERIE FOTO

"Farul", primul remorcher fabricat după Revoluţie, a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. A costat aproape 5 milioane de euro şi a fost fabricat la Şantierul Naval Damen Galaţi. Istoria numelui ales. FOTO

În cadrul unor ceremonii care au avut loc, marţi, în portul Galaţi, nava ”Farul” a fost sfinţită, iar comandantul a primit certificatul de naţionalitate, ceea ce înseamnă că remorcherul poate naviga având arborat steagul naţional.

Remorcherul Farul fusese prezentat deja în vara anului trecut, dar oficial a intrat în flota Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos abia acum. Remorcherul a costat aproape cinci milioane de euro şi a fost fabricat la Şantierul Naval Damen Galaţi, zilele următoare urmând să fie trimis în portul Tulcea, de unde va acţiona pe Dunărea maritimă, între Brăila şi Sulina.

Este vorba despre o navă de intervenţie în caz de incidente pe Dunăre sau pe platformele portuare care iarna va fi folosită la spargerea sloiurilor de gheaţă pentru menţinerea condiţiilor de navigaţie.

”Am recepţionat nava pe 30 martie, i s-au eliberat toate documentele necesare şi o putem folosi. Contractul a fost încheiat în anul 2017, iar nava a fost achitată integral cu bani de la buget. A costat 22,5 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 4,9 milioane de euro. Astăzi are loc ceremonia de sfinţire a navei ca să îi meargă bine, să nu aibă incidente. De asemenea, comandantul remorcherului primeşte astăzi certificatul de naţionalitate. Zilele următoare nava va pleca la Tulcea, de acolo va acţiona, face patru ore până la Sulina şi tot atât până la Galaţi. Este prima navă de tip remorcher multifuncţional fabricată în România după anul 1990 cu bani de la buget”, a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

Remorcherul intrat în flota AFDJ este dotat cu numeroase echipamente performante şi are un design modern, putând fi folosit pentru diverse activităţi.

Numele noului remorcher multifuncţional din flota AFDJ nu a fost ales la întâmplare, ”Farul” fiind o navă care în anul 1970 a salvat oraşul Galaţi de la o catastrofă. Incidentul care a devenit subiectul filmului românesc ”Explozia” s-a produs în portul Galaţi, unde o navă grecească încărcată cu azotat de amoniu a luat foc şi a fost stinsă de ”Farul” înainte să explodeze.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici