Feroviarii analizează un material al MTI privind disponibilizările şi spun că nu s-au discutat cifre

Sindicaliştii din CFR spun că vor analiza în zilele următoare un material pus la dispoziţie de Ministerul Transportului în care sunt cuprinse propuneri ale celor trei companii feroviare privind disponibilizările, dar susţin că nu s-a discutat nicio cifră şi că nu acceptă reduceri de personal.

Urmărește
23 afișări
Imaginea articolului Feroviarii analizează un material al MTI privind disponibilizările şi spun că nu s-au discutat cifre

Feroviarii analizează un material al MTI privind disponibilizările şi spun că nu s-au discutat cifre (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Preşedintele Federaţiei Mişcare Comercial, Iulian Măntescu, a declarat, luni, la finalul celor patru ore de discuţii cu ministrul Radu Berceanu şi cu directorii celor trei companii, că sindicaliştii vor analiza marţi materialele date la întâlnire, urmând ca de miercuri să fie reluate discuţiile.

"Vom aduce o serie de propuneri care să ducă la echilibrarea bugetelor. Nu s-a discutat azi (luni - n.r.) despre nicio cifră efectivă privind disponibilizările. În material sunt cuprinse propuneri ale conducerii celor trei societăţi, propuneri care nu s-au discutat însă cu sindicatele şi pe care nu le acceptăm", a spus Măntescu.

Liderul sindical a precizat că propunerile pe care le vor aduce reprezentanţii angajaţilor privind reducerea cheltuielilor ar fi de exemplu renunţarea în 2011 la anumite prime care oricum nu s-au dat nici în 2010.

Referitor la o eventuală privatizare a CFR Marfă, Măntescu a subliniat că nu este de acord cu această măsură.

"Există un proiect strategic privind privatizarea CFR Marfă, dar nu îl putem accepta atâta timp cât nu a fost discutat cu noi înainte. În acest moment respingem privatizarea CFR Marfă. Nu este oportună acum. Compania trebuie echilibrată financiar înainte", a susţinut liderul sindical.

Legat de şomajul tehnic la CFR Călători, Măntescu a precizat că s-ar putea reveni asupra deciziei în urma discuţiilor de miercuri.

"Este posibil să luăm în calcul proteste, dar în prezent nu am hotărât nimic. Urmează ca după întâlnirea cu fiecare conducere în parte să avem o întâlnire între toate federaţiile sindicale", a conchis liderul de sindicat.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să disponibilizeze între 7.100 şi 8.300 de angajaţi de la societăţile feroviare, ceea ce împreună cu alte măsuri de reducere a cheltuielilor companiilor va duce la economii de 788 milioane de lei în 2011 faţă de acest an.

Numărul disponibilizărilor variază în funcţie de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunţa la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masă, ajutoare materiale de Paşte, Crăciun şi Ziua Feroviarului, prime de vacanţă şi autorizaţii şi permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma să fie suspendate pentru anul 2011.

Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfă (între 3.400 şi 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Călători (2.075) şi CFR SA (1.630).

Măsurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfă vizează economii de 300 milioane de lei prin reorganizarea prin absorbţie în CFR Marfă a filialelor SC Întreţinere Reparaţii Locomotive Utilaje şi SC Întreţinere şi Reparaţii Vagoane, compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacău, Braşov, Iaşi către CFR Marfă cu datoriile pe cale le are CFR Marfă către bugetul de stat şi transferul navelor ferry-boat în administraţia Ministerului Apărării Naţionale.

Alte măsuri se referă la eliminarea accizei la motorina consumată în transportul feroviar, valorificarea activelor neperformante, care nu participă la realizarea de venituri, separarea activităţii de vânzare servicii de activitatea post-vânzare, reorganizarea subunităţilor de vagoane, închiderea unor puncte de lucru ce îşi desfaşoară activitatea în spaţiile CFR SA sau altor terţi, conducând la economii din chirii şi utilităţi şi reorganizarea structurii centrale a CFR Marfă.

La CFR Călători economiile urmează a fi de 200 milioane de lei prin urgentarea programului de introducere în staţii CFR a automatelor de bilete, implementarea unui sistem informatic care să permită monitorizarea alimentărilor de combustibil a locomotivelor, implementarea unui sistem de control al accesului in vagoane a călătorilor posesori de legitimaţie de calatorie şi desfiinţarea unor puncte de lucru.

CFR SA vrea să obţină economii de 287,96 milioane de lei prin reducerea structurilor centrale ale companiei şi ale unităţilor exterioare subordonate direcţiilor de specialitate, continuarea procesului de licitare şi închiriere a liniilor aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile rămase neadjudecate în etapele de licitaţie derulate anterior (35 de secţii însumând 814,63 km, care prin închiriere aduc economii de 158,1 milioane lei/an), închiderea secţiilor de circulaţie neinteroperabile şi disponibilizarea personalului aferent în cazul secţiilor care nu vor putea fi închiriate şi reducerea cheltuielilor cu lucrări şi servicii în ramurile Linii şi Instalaţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici