Flaminia, afectată de un incendiu şi decontaminată în Danemarca, va fi reparată la Daewoo Mangalia

Nava Flaminia, distrusă parţial în urma unui incendiu în 2012, va reveni în România în câteva săptămâni pentru a fi reparată în Şantierul Naval Daewoo Mangalia, după ce a fost decontaminată în Danemarca.

Urmărește
123 afișări
Imaginea articolului Flaminia, afectată de un incendiu şi decontaminată în Danemarca, va fi reparată la Daewoo Mangalia

Flaminia, afectată de un incendiu şi decontaminată în Danemarca, va fi reparată la Daewoo Mangalia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că nava Flaminia va reveni în România la sfârşitul lunii ianuarie sau începutul lunii februarie pentru a fi reparată la Mangalia.

"Nava Flaminia teoretic o aşteptăm la sfârşitul lunii ianuarie sau în prima decadă din februarie. Nava o să meargă direct în Şantierul Naval Mangalia pentru a fi efectuate acele reparaţii prevăzute în contract", a declarat Eugen Bola.

El a precizat că Flaminia nu va avea parte de un tratament special la intrarea în apele teritoriale româneşti, urmând să fie verificată ca orice altă navă care soseşte în ţara noastră.

"Nava nu mai are niciun fel de probleme. Trebuie să aibă actele necesare pentru a intra în apele noastre teritoriale pentru a putea ajunge la Mangalia. Se vor efectua la bordul navei aceleaşi inspecţii care se fac la orice altă navă. Nava va veni fără deşeuri, decontaminată, nu vor exista probleme în acest sens", a explicat prefectul judeţului Constanţa.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat în luna mai 2013 în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Aceasta a stat în România până la începutul lunii noiembrie 2013, când a plecat în Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Prefectul preciza anul trecut că decizia de a pleca din România a fost una economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, a ales să mute nava cu totul.

În luna iulie 2013, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, declara că reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas. El preciza că autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal" şi care vor trebui să fie preluate de către statul german.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici