Florin Pogonaru, AOAR: „Circa 86% dintre companii folosesc AI sub o formă sau alta, dar în 40% dintre cazuri utilizarea este iniţiată de angajaţi, nu ca parte a unei strategii organizate”

  • Aproape 86% dintre companii din România utilizează inteligenţa artificială, dar în 40% dintre cazuri aceasta este folosită doar de angajaţi pentru eficientizarea muncii, nu ca parte a unei strategii organizaţionale structurate, susţine Florin Pogonaru, preşedintele AOAR.
  • Florin Pogonaru subliniază importanţa încurajării angajaţilor să adopte inteligenţa artificială pentru rezolvarea problemelor profesionale punctuale şi necesitatea de a organiza şi promova utilizarea acestei tehnologii, în special în IMM-uri.
Urmărește
36 afișări
Imaginea articolului Florin Pogonaru, AOAR: „Circa 86% dintre companii folosesc AI sub o formă sau alta, dar în 40% dintre cazuri utilizarea este iniţiată de angajaţi, nu ca parte a unei strategii organizate”

O pondere de circa 86% dintre companii folosesc inteligenţa artificială sub o formă sau alta, dar în 40% dintre cazuri utilizarea este iniţiată de angajaţi, nu ca parte a unei strategii organizate, susţine Florin Pogonaru, preşedintele Aso¬cia¬ţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).

„Este un studiu care arată că, în România, la ora actuală, cam 86% din întreprinderi ar folosi inteligenţa artificială sub o formă sau alta. Numai că 40% dintre aceştia folosesc numai ca iniţiativă a angajaţilor, folosită de angajaţi personal pentru a-şi eficientiza munca, nu este o chestie structurată care este venită în urma organizării fluxurilor companiei, aceasta este problema noastră şi ca asociaţie de afaceri, dar mai ales problema ECDL-ului, cum facem ca să difuzăm aceste tehnologii”, a spus el în cadrul webinarului ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital.”

Ce a mai declarat Florin Pogonaru în cadrul webinarului:

• Ceea ce vedem că se întâmplă este că e foarte important să încurajezi angajaţii să se joace cu inteligenţa artificială pentru a rezolva o serie de probleme profesionale punctuale.

• Lucrurile sunt mult mai rele dacă discutăm de întreprinderile mici. În PNRR sunt fonduri de zeci de milioane, sute de milioane pentru digitalizarea IMM-urilor şi competenţe digitale pentru IMM-uri, iar ele nu se înscriu. Avem o problemă pentru că nu există la nivelul factorilor de decizie în întreprinderile româneşti această iniţiativă, această deschidere către nou şi asumarea riscului pe care pe care îl aduce acest nou.

• Din păcate, lucrurile se întâmplă la nivel de angajat independent pentru a-şi face munca mai eficientă, dar până la urmă trebuie să profităm de această situaţie. AI-ul poate poate să vină de la bază către vârf, nu neapărat de la vârf către bază. Chiar e mult mai sănătos dacă vine de la bază. 
• Dacă oamenii au simţit nevoia să utilizeze EI-ul şi chiar îl utilizează pentru că după aceea au iniţiative, îşi perfecţionează munca ş.a.m.d. Asta e o primă problemă. A doua problemă este legată de faptul că trebuie să nu întârziem cu utilizarea AI-ului, într-o serie de aplicaţii pe care le-am văzut deja începem să avem un handicap cu neantrenarea suficientă a algoritmilor în limba română.

• Pentru chestiuni de marketing, chestiuni legale, este foarte necesar să acţionăm şi să stârnim acest proces de masă pentru utilizarea limbii române.

• Pe de o parte, antreprenorii înţeleg că sunt unele avantaje, că pot să aibă bazele de date organizate, ai datele organizate. Oamenii ăia şi-au dat seama că sunt la nivelul preistoric şi că trebuie să-şi organizeze toată informaţia într-un anume fel, pentru că există în fiecare firmă un patrimoniu de experienţă pe care trebuie să-l pui în valoare, care este extrem de valoros. Noi ne luptăm cu chestiunea asta.Deci trebuie ca şi pre-cultura AI-ului să fie organizată la nivel de întreprinderi pentru a sări la o utilizare reală.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici