Subprefectul judeţului Călăraşi, Cornel Coman, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, că scafandrii continuă căutările marinarilor dispăruţi, precum şi balizarea zonei în care s-a scufundat nava românească.
Coman a precizat că, în afară de baliza aflată în locul în care se află pupa, scafandrii pun o baliză care să marcheaze prova navei şi altele în amonte pentru avertizare.
Subprefectul judeţului Călăraşi a adăugat că procurorul care coordonează ancheta în cazul accidentului de pe Dunăre a dispus, duminică, ca împingătorul Linz, sub pavilion austriac, să nu mai fie reţinut şi să-şi continue drumul, echipajul urmând să se pună la dispoziţia anchetatorilor atunci când va fi cazul.
Scafandrii au reuşit, duminică, să ajungă la epava navei scufundate şi să-i verifice compartimentele, însă nu i-au găsit pe cei doi marinari daţi dispăruţi.
Potrivit subprefectului judeţului Călăraşi, în urma verificărilor făcute duminică s-a constatat că din cauza impactului cu împingătorul sub pavilion austriac nava românească a fost întorsă la 180 de grade, prova aflându-se în amonte, la peste nouă metri adâncime.
De asemenea, echipele de intervenţie au constatat că suprastructura navei lipseşte. "Este posibil ca împingătorul să fi trecut peste nava românească deoarece suprastructura navei lipseşte total. Cabina de comandă lipseşte, iar sala motoarelor a fost decopertată", a menţionat Cornel Coman.
Subprefectul a mai spus că, deoarece cei doi marinari nu au fost găsiţi în interiorul navei, ei sunt căutaţi la mal.
Potrivit subprefectului judeţului Călăraşi, există posibilitatea ca nava românească să nu mai fie scoasă din Dunăre, mai ales că la adâncimea la care se află nu incomodează traficul pe fluviu.
Şlepul motorul "Andreea", sub pavilion românesc, s-a ciocnit cu un împingător sub pavilion austriac, vineri dimineaţă, pe Dunăre, la kilometrul 356 al fluviului, în apropiere de Călăraşi. Împingătorul Linz 2, sub pavilion austriac, forma un convoi cu opt barje încărcate cu steril. În dreptul kilometrului 356, s-a ciocnit cu şlep-motorul "Andreea", aflat în proprietatea societăţii Comision Trade Brăila.