FOTO Podul Traian din Cluj-Napoca, testat cu inginerii sub el. Primarul Boc i-a obligat să stea, la inaugurare, sub construcţie

Primarul Emil Boc a dispus constructorilor Podului Traian din Cluj-Napoca, inaugurat vineri, să stea sub pod la trecerea primelor maşini, pentru a testa rezistenţa. ”Vom generaliza această măsură la alte lucrări similare”, a spus edilul.

Urmărește
7442 afișări
Imaginea articolului FOTO Podul Traian din Cluj-Napoca, testat cu inginerii sub el. Primarul Boc i-a obligat să stea, la inaugurare, sub construcţie

FOTO Podul Traian din Cluj-Napoca, testat cu inginerii sub el. Primarul Boc i-a obligat să stea, la inaugurare, sub construcţie

Emil Boc a participat, vineri, la inaugurarea unui pod peste Someş, Podul Traian, investiţie care se ridică la 6,5 milioane de lei şi care a început în august 2016, înlocuind vechiul pod construit în anii 1930, transmite coresapondentul MEDIAFAX.

Edilul a dispus constructorilor să stea sub pod la trecerea primelor maşini, ca metodă de testare a rezistenţei podului.

”A fost o modalitate originală de a testa noul Pod Traian şi îl vom generaliza în viitor acest procedeu la alte lucrări similare. Constructorul şi-a asumat calitatea lucrărilor şi a fost prezent sub pod la trecerea primelor maşini, iar podul a rezistat cu bine. Să sperăm că podul va rezista 100 de ani, aşa cum a rezistat peste 85 de ani vechiul pod. Lucrările la noul Pod Traian au costat 6,5 milioane de lei şi au început în august 2016. Podul are patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, trotuare pietonale cu loc de promenadă. De sâmbătă se va relua pe pod şi circulaţia mijloacelor de transport în comun”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, vechiul Pod Traian, situat în Piaţa Mihai Viteazu din Cluj-Napoca, a fost construit între 1928 – 1931, costând, la acea vreme, 6,6 milioane de lei.

Directorul firmei care a construit Podul Traian, Grigore Vădean, a declarat, la rândul său, că noul pod are o durată de viaţă de 50 de ani, dar s-a declarat convis că va rezista mai mul timp.

”Este cel mai frumos pod pe care l-am construit, are o lungime de 34 de metri”, a spus Vădean.

La inaugurarea podului, Emil Boc a premiat primul şofer care a trecut cu maşina, acesta primind o diplomă, o cravată şi un album al municipiului Cluj-Napoca.

Primăria Cluj-Napoca va reabilita în perioada următoare alte patru poduri - Garibaldi, Porţeanului, Fabricii, Nodul N.

Podul Traian a trebuit înlocuit din cauza stării de degradare iar în anul 2013 o femeie era să cadă în râul Someş după ce a căzut într-o groapă din trotuarul podului.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici