Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că WeBuild (Astaldi) a depus o contestaţie „foarte dură” faţă de construcţia autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti, Secţiunea 3.
„Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestaţie de 141 de pagini prin care critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani. Ce reclamă constructorii?
Asociaţia Pro Infrastructură susţine că i-ar trebui câteva pagini doar să spicuiască cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR şi cele mai grave abateri de la normative şi lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiţi să îşi fundamenteze o ofertă solidă care să fie şi pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie.
„Rezultatul final? Constructorii serioşi ridică preţurile ca să îşi acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur şi simplu renunţă, afectând serios concurenţa sănătoasă, aşa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalţi 5 antreprenori pre-calificaţi fiind alungaţi de lacunele documentaţiei şi riscurile tehnice şi financiare. Iar cine câştigă contractul, într-un final, îşi asumă aceste riscuri şi de multe ori apar situaţii neprevăzute în teren care blochează execuţia sau chiar duc la reziliere şi amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare şi celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.