FSLI cere verificarea subiectelor şi baremului la examenul de definitivat, după ce a primit plângeri. Reacţia Ministerului Educaţiei

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) cere Ministerului Educaţiei să verifice modul în care s-au formulat subiectele de la examenul de definitivat din acest an, dar şi baremul de corectare, după ce mai mulţi profesori au sesizat o neconcordanţă în cazul unui subiect la psihopedagogie.

Urmărește
1311 afișări
Imaginea articolului FSLI cere verificarea subiectelor şi baremului la examenul de definitivat, după ce a primit plângeri. Reacţia Ministerului Educaţiei

FSLI cere verificarea subiectelor şi baremului la examenul de definitivat, după ce a primit plângeri

Reprezentanţii FSLI au arătat că subiectul de psihopedagogie de anul acesta a constat în abordarea unei teme din cele optsprezece prevăzute în programă, însă în cadrul baremului de corectare a apărut o ambiguitate, întrucât candidaţii ar fi trebuit să dezbată şi alte teme.

"Federaţia nostră a primit o serie de plângeri de la profesorii care au susţinut acest examen, în ceea ce priveşte neconcordanţa între subiectul numărul trei din programa de psihopedagogie şi baremul de corectare, care prevede tratarea subiectului altfel decât în programă. Este nedrept să ne batem joc de tinerii, şi aşa puţini, cu vocaţie pentru învăţământ. Este inadmisibil ca la un astfel de examen să fie făcute greşeli la modul de notare. Programa pentru examenul de definitivat este oricum foarte stufoasă, iar candidaţii au la dispoziţie numai patru ore pentru a rezolva subiectele, nota minimă fiind opt", a spus preşedintele FSLI, Simion Hancescu, citat într-un comunicat de presă al federaţiei sindicale transmis luni agenţiei MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, mulţi dintre cei care au susţinut definitivatul în această vară sunt nemulţumiţi şi de faptul că nu li se mai iau în considerare notele de la inspecţiile din timpul anului şi că, până acum, susţineau examenul în trei zile, iar nota minimă era şase, în timp ce acum, cu aceeaşi materie, au la dispoziţie numai patru ore, iar nota minimă este opt.

Peste 9.000 de candidaţi au susţinut, în 9 iulie, proba scrisă a examenului naţional de definitivat în învăţământ.

Dintre cei 10.297 de candidaţi înscrişi la începutul anului şcolar, au fost admişi să participe la proba scrisă 9.385 de candidaţi care au îndeplinit cumulativ cele trei condiţii prevăzute de metodologie, respectiv efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs "Bine" sau "Foarte bine" şi minimum media 8 la cele două inspecţii speciale la clasă desfăşurate pe perioada anului şcolar, potrivit Ministerului Educaţiei.

Primele rezultate vor fi afişate în 14 iulie, iar în perioada 14-17 iulie vor fi înregistrate şi soluţionate contestaţiile. Afişarea rezultatelor finale este programată pentru 18 iulie.

MECS: Nu putem fi de acord cu FSLI, nu există neconcordanţe între subiect şi barem la definitivat

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) spune, referitor la sesizarea Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) privind neconcordanţe între un subiect la psihopedagogie şi barem, că acestea nu au fost semnalate de niciunul dintre membrii comisiilor de evaluare.

"Grupul de lucru al Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, responsabil pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor corespunzătoare Subiectului al III-lea al probei de examen de la examenul de definitivat, a fost alcătuit din cadre didactice din învăţământul universitar (Universitatea Bucureşti), specialişti în domeniu, care au respectat în întregime procedurile privind proiectarea subiectelor şi a baremelor de evaluare. În procesul de evaluare niciunul dintre membrii comisiilor de evaluare - cadre didactice cu experienţă, din învăţământul universitar şi din învăţământul preuniversitar - nu a semnalat vreo neconcordanţă între subiecte şi baremele de evaluare", se arată în comunicatul MECS.

Reprezentanţii instituţiei susţin că, în concluzie, nu există neconcordanţe între subiectul al III-lea şi baremul corespunzător al variantei extrase şi nu pot fi de acord cu opinia formulată de FSLI.

FSLI a cerut Ministerului Educaţiei să verifice modul în care s-au formulat subiectele de la examenul de definitivat din acest an, dar şi baremul de corectare, după ce mai mulţi profesori au sesizat o neconcordanţă în cazul subiectului III la psihopedagogie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici