FSLI: Rezultatele la simularea bacalaureatului demonstrează că evaluarea trebuie schimbată

Rezultatele "dezastruoase" la simularea bacalaureatului demonstrează că învăţământul continuă să involueze şi că modalitatea de evaluare trebuie schimbată, întrucât cu programele şcolare actuale, elevii nu pot fi mobilizaţi să înveţe mai bine, a declarat luni preşedintele FSLI, Simion Hancescu.

Urmărește
468 afișări
Imaginea articolului FSLI: Rezultatele la simularea bacalaureatului demonstrează că evaluarea trebuie schimbată

FSLI: Rezultatele la simularea bacalaureatului demonstrează că evaluarea trebuie schimbată (Imagine: Haaz Sandor/Mediafax Foto)

"S-a mai încheiat o simulare a examenelor naţionale, iar rezultatele sunt la fel de «dezastruoase», elevii tot nemotivaţi, profesorii implicaţi cu şi mai multe obligaţii, dar drepturi mai puţine. Nu s-a schimbat aproape nimic în ceea ce priveşte reforma, dar se vor rezultate spectaculoase", a spus Simion Hancescu, citat într-un comunicat de presă al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Liderul FSLI susţine că rezultatele la simularea examenului de bacalaureat demonstrează, încă o dată, că programele şcolare trebuie modificate şi sistemul de evaluare regândit.

Hancescu a precizat că rezultatele vor fi din ce în ce mai slabe în anii următori, dacă programele şcolare nu se vor schimba, astfel încât să pregătească copiii pentru piaţa muncii actuală.

"Modalitatea de evaluare a elevilor trebuie schimbată. În prezent noi evaluăm, în cele mai multe cazuri, ceea ce au memorat copiii, nu ceea ce sunt capabili să aplice mai departe la un loc de muncă. Aceste rezultate demonstrează, încă o dată, că programele şcolare trebuie modificate şi sistemul de evaluare regândit. Cu actualele programe elevii nu pot fi mobilizaţi să înveţe mai bine, oricâte eforturi ar face dascălii", a mai spus Hancescu.

Liderul sindical a mai arătat că rezultatele la simulări demostrează că învăţământul continuă să involueze, iar dacă se doreşte ca acest fenomen să înceteze, factorii decizionali trebuie să facă o analiză obiectivă a sistemului de învăţământ şi să depisteze cauzele care au generat această stare.

"Îmi este teamă că rezultatele slabe de la aceste simulări se vor repeta şi la examenele care se apropie. Avem o lege a educaţiei contestată aproape de toată lumea, iar actuala putere nu a întreprins nimic pentru a o îmbunătăţi", a precizat preşedintele FSLI.

Hancescu a mai spus că FSLI a atras atenţia, în nenumărate rânduri, că aceste simulări nu au nicio miză pentru niciunul dintre actorii implicaţi, atâta timp cât notele nu sunt trecute în catalog şi dascălii, care predau disciplinele respective, sunt nevoiţi să facă eforturi apreciabile prin corectarea unui număr mare de lucrări, fără a primi un ban în plus la salariu pentru această activitate.

Peste 50 la sută din elevii de clasa a XII-a au luat note peste cinci la Limba română şi proba la alegere a profilului, în timp ce mai puţin de jumătate - 42,51 la sută - au obţinut note de trecere la proba obligatorie a profilului, la simularea bacalaureatului.

Elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8 la sută la Limba română, 67,78 la sută la Limba maternă, 42,51 la sută la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 53,92 la sută la proba la alegere a profilului.

Situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română - 44,22 la sută dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă - 62,42 la sută, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) - 36,32 la sută.

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de bacalaureat.

Rezultatele obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013 - 2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici