Companiile sunt sfătuite să facă tot ce le stă în putinţă pentru a nu-i mai face pe angajaţi să creadă că trebuie să încalce legea pentru a-şi duce la îndeplinire sarcinile.
Un studiu în care au fost interogaţi trei sute de directori a arătat că peste jumătate dintre ei au folosit telefoanele mobile în timp ce conduceau maşinile pentru a ajunge la serviciu, iar o cincime dintre aceştia au încălcat limita de viteză din cauza grabei. Studiul a mai demonstrat că 15 la sută au simţit că trebuie să comită astfel de infracţiuni la volan.
Compania de asigurări Royal & Sun Alliance a făcut sondajul în rândul directorilor generali, directorilor financiari şi altor manageri cu ajutorul Continental Research.
Unul din zece intervievaţi a afirmat că nu are altă soluţie decât să dea sau să primească telefoane atunci când conduce.
"Companiile au o responsabilitate legală de a încuraja cea mai bună ordine pe şosea. De exemplu, folosirea telefonului înseamnă încălcarea legii, creşte riscul pentru indivizi, alţi şoferi şi pentru companie ca întreg", a afirmat Graham Johnston de la firma Royal & Sun Alliance.
"Cea mai bună soluţie trebuie să includă crearea unei culturi sănătoase a companiei, unde angajaţii nu se sunt forţaţi să rişte atunci când conduc şi sunt încurajaţi să nu depăşească limita de viteză sau să vorbească la telefon în trafic", a adăugat Johnston.