- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (16.11.2013, 15:01)
- Aurelia Alexa
Gara de Nord ar putea fi modernizată în colaborare cu o firmă belgiană. Cum s-ar putea schimba principalul nod feroviar din ţară
Gara de Nord ar putea fi modernizată şi transformată într-o gară de tranzit, printr-un proiect de peste 1,5 miliarde de euro care ar trebui implementat în parteneriat cu o companie belgiană şi cu fonduri europene, a declarat, sâmbătă, directorul general al companiei CFR SA, George Micu.
Urmărește
5628 afișări
Gara de Nord ar putea fi modernizată în colaborare cu o firmă belgiană, printr-un proiect european (Imagine: Marcella Dragan/Mediafax Foto)
Directorul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA a spus, cu ocazia inaugurării Staţiei de Taxi din Gara de Nord, că îşi doreşte ca în viitor lucrurile să se schimbe, astfel încât aceasta să poată deveni gară de nivel european.
"În Gara de Nord investiţiile sunt uriaşe. În prezent se derulează discuţii pentru un proiect mare privind modernizarea Gării de Nord, dar nu pot să avansez cifre exacte, pentru că încă suntem în studiu. Se intenţionează ca, în colaborare cu o firmă belgiană, să existe un acord între Guvernul României şi Guvernul Belgiei, să se facă investiţii pe fonduri europene în Gara de Nord, în sensul ca această gară să nu mai fie terminus, ci gară de tranzit", a mai spus George Micu.
El a precizat că acest lucru înseamnă că toate liniile din gară vor trebui îngropate, vor fi subterane, şi astfel tot spaţiul va fi utilizat comercial mult mai bine, aşa cum se întâmplă în toate marile capitale europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
"Se intenţionează să se facă legătură cu Gara Băneasa şi Gara Progresul, astfel încât să se facă tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune în practică doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care funcţionează în alte capitale ale lumii. Nu trebuie să mai inventăm noi lucruri", a adăugat George Micu.
Directorul general al CFR SA a mai arătat că există un plan de dezvoltare care "va fi pus în practică încet-încet", adăugând că aspectul gării a mai fost îmbunătăţit în ultimul timp prin salubrizare, asigurarea pazei şi, acum, inaugurarea staţiei autorizate de taxi.
"Şi eu aş vrea să avem trenuri de mare viteză, să avem circulaţie mai mare, dar gândiţi-vă că în ultimii 20 de ani investiţiile în calea ferată au fost mult prea mici faţă de nevoi. Acum se reporneşte acest proces", a precizat Micu.
Întrebat când va creşte viteza trenurilor din România, George Micu a spus că acest lucru se va face progresiv şi doar dacă vor exista investiţii susţinute s-ar putea să avem în zece ani trenuri care să circule cu 160 de kilometri pe oră.
"Ca să ajungem la o creştere pe care ne-o dorim, sunt convins că în mai puţin de zece ani, asta însemnând investiţii susţinute şi proiecte continuate, fără de care nu vom putea avea rezultatele pe care le dorim. Adică viteza pe coridoarele europene, adică intrare de la Curtici, ieşire pe la Calafat plus Constanţa, vom avea 160 de kilometri pe oră, viteză garantată de circulaţie, urmând să fie şi pe coridorul nouă, adică intrarea din spaţiul ex-sovietic şi ieşirea pe la Giurgiu. Iar pe celelalte linii va trebui să ajungem la o viteză medie de 70 - 80 de kilometri pe oră", a mai declarat George Micu.
Călătorii din Gara de Nord pot comanda de sâmbătă taxiuri prin patru dispozitive touchscreen, amplasate la intrarea/ieşirea din Gara de Nord, în zona coloanelor, unde funcţionează şi zona de îmbarcare/debarcare a călătorilor. Această zonă este supravegheată video şi delimitată prin două bariere automate, care vor permite doar accesul taxiurilor autorizate.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:23
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1064. Zelensky: Ucraina se va alătura NATO dacă Trump doreşte / Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
-
astăzi, 14:20