„Când ne uităm la tehnologia care va apărea, la impulsul dat de vehiculele electrice, trebuie să fim atenţi pentru că, în acelaşi timp, creşte dependenţa de foarte puţine ţări„, a declarat Zipse la o masă rotundă organizată la New York, subliniind că aprovizionarea cu materii prime pentru baterii este controlată în principal de China, potrivit Reuters.
„Dacă cineva nu poate cumpăra un vehicul electric dintr-un anumit motiv, dar are nevoie de o maşină, aţi prefera să propuneţi ca acesta să continue să conducă vechea sa maşină pentru totdeauna? Dacă nu mai vinzi motoare cu combustie, altcineva o va face”, a spus Zipse.
El a pledat de mult timp împotriva interzicerii totale a vânzărilor de maşini cu motoare cu combustie, în faţa presiunii tot mai mari exercitate de autorităţile de reglementare asupra industriei auto pentru a-şi reduce emisiile de carbon şi impactul asupra mediului.
Oferirea de maşini cu motoare cu ardere internă mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil este esenţială atât din perspectiva profitului, cât şi din perspectiva mediului, a susţinut Zipse, subliniind lacunele din infrastructura de încărcare şi preţul ridicat al vehiculelor electrice.