Google şi Facebook, îndemnate de UE să eticheteze conţinutul generat de inteligenţa artificială

Publicat: 05 06. 2023, 20:02
Actualizat: 05 06. 2023, 20:04

Companiile de social media, inclusiv Google şi Facebook, au fost îndemnate de UE să înceapă „imediat” să eticheteze conţinutul şi imaginile generate de inteligenţa artificială, ca parte a unui pachet de măsuri de combatere a ştirilor false şi a dezinformării din partea Rusiei, notează The Guardian.

În acelaşi timp, UE a avertizat Twitter că riscă sancţiuni „rapide” dacă nu se conformează noilor legi privind conţinutul digital care intră în vigoare în tot blocul comunitar la 25 august.

Compania lui Elon Musk a renunţat la un cod voluntar de bune practici conceput de Uniunea Europeană în urmă cu două săptămâni şi ar putea fi amendată cu până la 6% din venituri sau ar putea fi interzisă în întreaga UE dacă nu operează sub egida Legii privind serviciile digitale.

Ca parte a efortului mai amplu de combatere a dezinformării ruseşti, UE a cerut, de asemenea, Facebook şi altor companii să aloce mai multe resurse pentru verificarea faptelor în conţinutul în limbile minoritare şi în Europa de Est, unde campaniile de dezinformare ruseşti sunt considerate o ameninţare.

„Aceasta nu este o afacere ca de obicei; ceea ce doresc ruşii este să submineze sprijinul opiniei publice pentru susţinerea Ucrainei”, a declarat Věra Jourová, un vicepreşedinte al Comisiei Europene, anunţând noul pachet.

UE este considerată pe scară largă drept lider în reglementarea companiilor din domeniul tehnologiei şi elaborează legi separate privind inteligenţa artificială, codul de practică – convenit de 44 de companii, inclusiv TikTok şi YouTube – fiind văzut ca fiind calea de pregătire pentru noul regim de reglementare.

Decizia Twitter de a renunţa la codul voluntar de bune practici conceput de Uniunea Europeană a fost văzută ca o mişcare ostilă, Jourová descriind-o luni drept „o greşeală”.

UE cere companiilor să eticheteze conţinutul IA într-un mod semnificativ, care să fie înregistrat de utilizatori în timp ce aceştia navighează şi sunt distraşi de alte lucruri. UE doreşte ca un utilizator să poată „vedea clar” că un anumit conţinut nu este produs de persoane reale şi să fie etichetat cu cuvinte precum „acesta este robotul care vorbeşte”.