Gorghiu: Cer demiterea lui Bănicioiu pentru probleme privind implementarea cardurilor de sănătate

Copreşedintele PNL Alina Gorghiu a cerut, marţi, demiterea ministrului Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, pentru problemele de implementare a cardurilor de sănătate şi asumarea responsabilităţii politice de către premierul Ponta, pentru gravele probleme din sistemul de sănătate.

Urmărește
719 afișări
Imaginea articolului Gorghiu: Cer demiterea lui Bănicioiu pentru probleme privind implementarea cardurilor de sănătate

Alina Gorghiu (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)

”În timp ce sute de românii stau la cozi să-şi ridice cardurile de sănătate, medicii nu pot elibera reţete, iar pacienţilor li se refuză compensarea medicamentelor şi, chiar mai grav, în unele cazuri, internarea, ministrul Sănătăţii dă indicaţii de la mii de kilometri, din turneul arab al premierului. Ministrul Bănicioiu a ales ca în perioada de debut a implementării cardului de sănătate să plece în delegaţia oficială a premierului. PSD este efectiv un partid bolnav, fără şanse de a se face bine vreodată, iar ministrul Sănătăţii a devenit un pericol pentru sănătatea publică”, a declarat Alina Gorghiu, pentru MEDIAFAX.

Gorghiu a menţionat că, ”aşa cum Nicolae Bănicioiu şi Victor Ponta au promovat împreună, ca lideri de tineret ai PSD, şi împart deplasările externe ale Guvernului, aşa ar trebui să şi plece din funcţie, tot împreună”.

”Solicit demisia/demiterea de urgenţă a ministrului Bănicioiu, până aterizează avionul oficial, şi asumarea responsabilităţii politice de către prim-ministru pentru gravele probleme din sistemul de sănătate”, a afirmat aceasta.

Copreşedintele PNL a menţionat că nu se referă ”doar la ultima criză, cea a cardurilor de sănătate, care a bulversat tot sistemul, ci şi la scăderea ratei de vaccinare de la 95 la sută în 2013, la 80 la sută în 2013, o cotă considerată de specialişti drept periculoasă, la condiţiile aproape inumane din spitalele din România şi, în general, la modul dispreţuitor în care sunt trataţi, de către stat, atât doctorii cât şi pacienţii. ”

Aproape 1.000 de persoane au aşteptat la coadă, luni, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti pentru a-şi lua cardul de sănătate sau o adeverinţă, după ce la sfârşitul săptămânii trecute medicii de familie le-au spus că din 1 mai nu vor mai fi primiţi în spitale fără acesta.

Încă de la ora 05.00, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) s-au adunat câteva zeci de persoane. Numărul acestora a crescut în orele următoare, astfel că până la 13.00 aproape 1.000 de persoane au stat la coadă pentru a solicita cardul de sănătate sau o adeverinţă.

"Am venit de la 5 dimineaţa să-mi caut cardul. Am auzit de la medicii de familie că nu ne mai primesc la spital dacă nu avem card de sănătate. Aici, la Casa Bucureşti ni spune să-i reclamăm pe doctorii care ne spun aşa ceva, pentru că nu este corect cum procedează medicii", a spus una dintre persoanele care venise să ia cardul pentru un nepot ce urmează să fie internat, marţi, într-un spital privat aflat în relaţie contractuală cu CASMB.

Purtătorul de cuvânt al CASMB, Cristina Călinoiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate a creat, în principal, aglomeraţie, după anunţul medicilor de familie că pacienţii nu vor primi servicii medicale fără card.

"Oamenii spun că medicii nu îi primesc fără aceste carduri. I-am rugat să-i reclame pe doctori, pentru că aceştia nu au voie să-i refuze, dar decât să se certe cu medicul lor, oamenii preferă să vină la CASMB şi să se certe cu noi", a spus Cristina Călinoiu.

Potrivit acesteia, de mai bine de o lună, CASMB a lansat mai multe aplicaţii, astfel încât toţi cei care nu au primit cardul să-l poată ridica în condiţii civilizate.

În Bucureşti, au fost acordate, luni, aproape 7.500 de servicii medicale. Dintre acestea, au fost acordate 3.608 servicii medicale fără card, 2.946 de către medicii de familie, iar 3.823 după validarea cardului, dintre care 2.277 de către medicii de familie.

Unele dintre problemele identificate luni au fost cauzate şi de faptul că unii medici nu au înţeles cum poate fi utilizat cardul de sănătate. Spre exemplu, cardul de sănătate trebuia introdus în cititor şi menţinut acolo până când asiguratul îşi tasta PIN-ul ales de el şi primea validarea acestuia din partea sistemului. Toate celelalte operaţii, respectiv consultaţia şi redactarea reţetei, puteau fi făcute după scoaterea cardului din cititor.

Din acest motiv, unii medici de familie au avut nevoie şi de patru ore pentru a consulta trei pacienţi, după cum au semnalat aceştia.

Cei mai mulţi medici au reclamant faptul că sistemul se blochează frecvent, iar validarea cardului este greoaie. Potrivit Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, medicii din toată ţara au primit două tipuri de erori, ambele făcând imposibilă activarea cardurilor, respectiv UM indisponibilă şi Token - lipsă.

Dacă la medicul de familie au fost situaţii, potrivit declaraţiilor acestora, în care în patru ore au putut consulta trei pacienţi, cu totul alta a fost situaţia la spitale. De exemplu, la Spitalul "Sfânta Maria" din Capitală, fişa de internare putea fi întocmită în medie în 15 minute, pe baza cardului de asigurări de sănătate.

Un semnal de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Ministerul Sănătăţii este acela că toţi furnizorii trebuie să acorde servici medicale, întrucât nu-i poate fi anulată unei persoane calitatea de asigurat doar pentru că nu a intrat în posesia cardului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici