Greva de avertisment a feroviarilor s-a încheiat, trenurile staţionate în gări au plecat pe trasee

Greva de avertisment a feroviarilor s-a încheiat la ora 9.00, trenurile staţionate în gări timp de două ore, pe durata protestului, au plecat spre staţiile finale, traficul pe calea ferată urmând să revină la normal miercuri după-amiază.

Urmărește
2 afișări

Toate trenurile care nu au plecat din staţii până la ora 7.00, când a început protestul feroviarilor, vor fi reprogramate pentru plecare după ora 9.00, iar cele staţionate pe traseu îşi vor continuat drumul spre destinaţiile finale.

Casele de bilete au început să vândă legitimaţii de călătorie după ora 9.00. Călătorii care aveau deja bilet cumpărat şi-au putut recupera banii, de la casele care au fost deschise pe toată perioada grevei de avertisment. Mulţi călători care aveau deja bilet cumpărat au preferat să aştepte reluarea circulaţiei trenurilor.

Primele trenuri care vor pleca din Gara de Nord Bucureşti sunt trei Accelerate spre Braşov, Piteşti şi Roşiorii de Vede, două Rapid spre Constanţa şi Braşov, două Personale spre Urziceni şi Buzău, toate având o întârziere între 60 şi 120 de minute. Cea mai mare întârziere la sosire în Gara de Nord, de 150 de minute, este înregistrată de un Personal care trebuia să ajungă din Ploieşti la ora 6.58, cu două minute înainte de începerea grevei de avertisment.

Primele trenuri programate să sosească în Gara de Nord în primele minute după încheierea grevei de avertisment sunt un Rapid de la Chişinău, cu 130 de minute întârziere, două Accelerate de la Ploieşti şi Valea Vornei - cu 120 şi, respectiv 130 de minute întârziere.

Pe perioada grevei de avertisment, în Gara de Nord din Capitală au fost câteva sute de călători, însă nu au fost înregistrate incidente în legătură cu oprirea traficului pe calea ferată.

Potrivit reprezentanţilor administraţiei, CFR are pierderi din cauza acestei greve de avertisment de peste 100 de milioane de lei.

Potrivit CFR Călători, 382 de trenuri sunt afectate de greva de avertisment de două ore a feroviarilor, circulaţia urmând să revină la normal miercuri după-amiază.

Feroviarii au oprit lucrul, miercuri dimineaţă, şi două ore au fost în grevă de avertisment, timp în care circulaţia pe calea ferată a fost blocată, iar trenurile de călători au staţionat în gări sau pe traseu.

Trenurile nu au circulat între orele 7.00 şi 9.00, la greva de avertisment participând angajaţii de la CFR Călători şi CFR Infrastructură. Astfel, trenurile de călători aflate în mişcare au fost oprite în prima staţie de pe traseu, iar cele care aveau ora de plecare după 7.00 au rămas în staţii până la ora 9.00, când, treptat, va fi reluată circulaţia feroviară.

Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Frăţică, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că între orele 7.00 şi 9.00 erau în circulaţie între 500 şi 600 de trenuri. Peste 1.200 de trenuri aflate în circulaţie în cursul zilei de miercuri vor fi afectate şi vor avea întârzieri de 120 de minute, până la reluarea normală a traficului feroviar.

Gheorghe Frăţică a mai spus că sindicaliştii de la CFR au fost acuzaţi de lideri ai confederaţiilor că au organizat această grevă miercuri dimineaţă pentru a împiedica sosirea celor care vor protesta în Piaţa Constituţiei faţă de modificările la Codul Muncii.

Frăţică a susţinut însă că oricum majoritatea protestatarilor veneau în Capitală cu autocare sau cu maşini personale, nu cu trenul, astfel că greva lor nu împiedică desfăşurarea protestului din Piaţa Constituţiei.

Liderul sindical a mai spus că dacă nu vor fi semnate contractele colective de muncă la CFR Călători şi CFR Infrastructură, în maxim cinci zile, conform prevederilor legale, poate fi declanşată greva generală.

Sindicaliştii nu s-au înţeles cu reprezentanţii companiilor feroviare în cazul încheierii noilor contracte colective de muncă, astfel că au decis să respecte calendarul protestelor anunţate. Aceştia spun că nu acceptă diminuarea salariilor şi nici disponibilizări colective.

Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial a declarat că protestul are loc pentru că nu au fost semnate contractele de muncă la CFR Călători şi CFR Infrastructură.

Contractele colective de muncă au expirat la 31 ianuarie, iar sindicaliştii au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentanţii celor trei companii.

Sindicaliştii de la CFR Marfă nu participă la greva de avertisment întrucât aceştia au semnat, în 16 februarie, noul Contract Colectiv de Muncă valabil pentru anul 2011, care prevede protecţie pentru salariaţii care urmează să fie disponibilizaţi, prin sumele colectate din primele de vacanţă la care vor renunţa toţi angajaţii.

Potrivit liderului Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, în sistemul feroviar de stat sunt în prezent 56.000 de angajaţi, cu un salariu mediu net pe 2010 de 1.600 lei pe lună.

La trei ore după ce feroviarii îşi încheie greva de avertisment, alt protest al angajaţilor din toate domeniile de activitate începe în Piaţa Constituţiei din Capitală. Mitingul de la sediul Parlamentului are însă o altă miză - modificările aduse de Guvern la Codul Muncii şi asumate prin angajarea răspunerii, şi se doreşte a fi un sprijin în încercarea parlamentarilor din opoziţie de a demite Guvernul, prin moţiunea de cenzură intitulată "Codul Boc - salarii mici, şomaj mare, firme falimentate". La acest protest ar urma să participe, potrivit confederaţiilor sindicale, aproximativ 50.000 de sindicalişti din toată ţara.

(Serviciul FOTO al agenţiei MEDIAFAX vă pune la dispoziţie imagini)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici