„Sectorul Transporturilor are nevoie de o finanţare consistentă şi în 2023! Am prezentat astăzi (luni – n.r.), în faţa Comisiilor reunite parlamentare pentru Transporturi, rezultatele acestui an precum realizarea, în avans, a jaloanelor stabilite prin PNRR pentru infrastructura rutieră şi cea feroviară. Sunt doar câteva dintre argumentele solide pentru solicitarea de majorare cu 17% a bugetului necesar proiectelor derulate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor menţionează că numai pentru admnistrarea şi dezvoltarea reţelei rutiere naţionale este nevoie de 11,9 miliarde de lei şi 5,2 miliarde pentru infrastructura feroviară.
„Sunt cel puţin 100 de km de drum de mare viteză care vor putea fi deschişi anul viitor, dar pentru a atinge aceste rezultate trebuie să asigurăm finanţarea. Amintesc aici doar câteva din proiectele la care le-am prezentat comisiei – cele 13 loturi ale A7, finanţate prin PNRR, între Ploieşti şi Paşcani, lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva (secţiunea cu tuneluri), 4 secţiuni ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, 3 tronsoane ale Drumului expres Craiova-Piteşti şi 5 secţiuni ale Autostrăzii Transilvania. Şi pentru reţeaua feroviară avem proiecte care au nevoie de finanţare în 2023 – 3 contracte pentru modernizare a căii ferate pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, două contracte pentru electrificarea şi modernizarea a căii ferate pe tronsonul Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor şi 97 de contracte pentru lucrări tip QUICK WINS pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Craiova, Braşov şi Cluj”, încheie Grindeanu.