- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (11.12.2013, 22:31)
- Thomas Dinca
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul lasă panouri de publicitate încă doi ani, pentru a evita procese şi a nu "îndepărta" firme
Panourile de publicitate amplasate, cu autorizaţie, în spaţiul public, dar care trebuie îndepărtate, conform legii, începând cu luna ianuarie a anului viitor vor putea fi menţinute în acelaşi loc, dacă înţelegerea contractuală este valabilă, până în octombrie 2015, termenul fiind extins de Guvern.
Urmărește
258 afișări
Guvernul lasă panouri de publicitate încă doi ani, pentru a evita procese şi a nu "îndepărta" firme
Prelungirea a fost decisă de Executiv prin ordonanţă de urgenţă adoptată în şedinţa de miercuri şi argumentată prin faptul că autorităţile nu au avut timp să verifice care dintre aceste panouri sunt amplasate legal şi o eventuală îndepărtare a acestora poate genera procese cu firmele implicate. Un alt argument invocat de Guvern este criza economică în care Romania are nevoie stringentă să creeze "un climat investiţional stabil" pentru a se evita "orice măsură neatractivă" care ar putea îndepărta investitorii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape 2200 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,95%
-
Vasile Bănescu a comentat rezultatul alegerilor: Drumul spre sinucidere naţională e nebănuit de scurt şi aparţine populismului
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
Prin lege, Guvernul a decis anterior că mijloacele de publicitate autorizate pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de publicitate în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014.
Prin excepţie, puteau fi menţinute până la data expirării contractelor acele mijloace de publicitate care respectă prevederile legale iar prin amplasament şi caracteristici se încadrează în categoria de mijloace de publicitate admise de regulamentul local de publicitate. Îndeplinirea tuturor condiţiilor trebuia însă confirmată de către autorităţile locale.
Justificarea Guvernului este însă acum că acest mecanism presupune o serie de analize din punct de vedere architectural-urbanistic, aspecte de control şi disciplină în construcţii, dar şi aspecte juridice privind contractele de publicitate şi s-a constatat că termenul este insuficient pentru ca autorităţile locale să elaboreze regulamentul local, să verifice compatibilitatea sau incompatibilitatea mijloacelor de publicitate cu regulamentul aprobat prin hotârâre a consiliului local, iar ulterior să modifice contractele sau să notifice încetarea acestora.
"Întrucât autorităţile publice locale nu dispun de resurse umane şi financiare suficiente pentru derularea tuturor activităţilor în termenul prevăzut, se impune prorogarea acestuia şi acordarea unei perioade de timp rezonabile pentru realizarea şi exercitarea în condiţii optime a tuturor sarcinilor şi competenţelor pe care legiutorul le-a statuat. Trebuie menţionat că, în lipsa prorogării acestui termen, există riscul ca o serie de agenţi economici care au contracte de publicitate cu autorităţile publice locale să se considere vătămaţi în drepturile lor şi să se îndrepte în justiţie impotriva acestora", se justifică Guvernul.
Un alt argument invocat este criza economică internatională şi faptul că Romania are o nevoie stringentă să creeze un climat investiţional stabil, fiind astfel nevoie să fie evitată "orice măsură neatractivă" care ar putea îndepărta investitorii.
În aceste condiţii, Guvernul a decis, prin ordonanţă de urgenţă, ca panourile publicitare să poată fi menţinute pe întreaga durată de valabilitate a contractului şi până la 1 octombrie 2015, nu doar până la 1 ianuarie 2014.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Iuliana Pepene, una dintre cele mai frumoase prezentatoare de știri, e iar singură!
PROSPORT.RO
Curs valutar BNR 25 noiembrie 2024. Cât costă 1 euro, după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur al alegerilor
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe