- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (14.04.2015, 15:12)
- Thomas Dinca
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul sesizează DNA pentru contractul Transalpina, arătând implicarea lui Orban şi Vosganian
Guvernul va sesiza DNA pentru încălcarea unor prevederi legale privind contractul de modernizare a DN 67C Bengeşti-Sebeş ("Transalpina") cu firma Romstrade, arătând că proiectul a fost promovat de foştii miniştri PNL Ludovic Orban şi Varujan Vosganian şi a generat pagube de peste 388 milioane lei.
Urmărește
2304 afișări
Guvernul sesizează DNA pentru contractul Transalpina, arătând implicarea lui Orban şi Vosganian (Imagine: Balasz Attila/Mediafax Foto)
Firma Romstrade era condusă şi atunci de omul de afaceri Nelu Iordache, judecat în prezent pentru fapte de corupţie în acest contract.
Într-o notă redactată de către Corpul de Control al premierului, inspectorii arată că Ludovic Orban, atunci ministru al Transporturilor, a fost cel care în 2008 a dispus executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor, respectiv pe baza unui împrumut contractat de constructor de la o instituţie de credit, care să fie rambursat ulterior de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) cu plata unor costuri suplimentare de finanţare, ceea ce a generat o pagubă de 388,7 milioane lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Inspectorii mai arată că Ludovic Orban a promovat în Guvern o hotărâre având ca scop finanţarea de la buget a acestui proiect, act normativ care, deşi nu a avut avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, a fost contrasemnată, pentru ministrul Transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de ministrul de atunci al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Astfel, în şedinţa de Guvern din 18 septembrie 2008, Ludovic Orban ar fi solicitat includerea pe lista suplimentară a agendei de lucru a unei hotărâri prin care se prevedea ca modernizarea Transalpina să se realizeze de bugetul de stat, prin bugetul Transporturilor.
Corpul de Control arată că hotărârea nu a fost semnată de ministrul de resort, ci de secretarul de stat Septimiu Buzaşu, deşi nu fusese emis niciun act administrativ având ca obiect preluarea atribuţiilor ministrului Transporturilor de către secretarul de stat.
Vosganian a semnat şi nota de fundamentare, deşi nu exista avizul ministerului prin direcţiile de specialitate.
Potrivit Guvernului, la scurt timp, în sedinţa de Guvern din 4 noiembrie 2008, a fost adoptată, tot prin introducerea pe lista suplimentară a agendei de lucru, o nouă hotărâre care o modifica pe cea anterioară şi stabilea ca finanţarea proiectului să se realizeze şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi Drumuri Naţionale.
Noua hotărâre a fost semnată de secretarul de stat Barna Tanczos, deşi nici în acest caz nu a fost emis niciun act administrativ pentru preluarea atribuţiilor ministrului Transporturilor şi nici nu a fost supusă avizării Ministerului Economiei şi Finanţelor, potrivit legii, mai arată Corpul de Control al Guvernului.
După aprobarea Guvernului, CNADNR a achitat 49,9 milioane lei, reprezentând de asemenea o pagubă la buget.
Conform Corpului de Control al Guvernului, executarea lucrărilor în sistem de credit-furnizor a fost dispusă de Ludovic Orban înaintea aprobării celor două hotărâri de Guvern, respectiv în urma unei discuţii cu conducerea CNADNR, discuţie menţionată într-o notă a companiei din 14 februarie 2008.
În mai 2014, când Guvernul anunţa că va sesiza DNA pentru posibile fapte de natură penală în acordarea către Romstrade a contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului DN 67C Bengeşti-Sebeş, precum şi în derularea ulterioară a lucrărilor, constructorul a reacţionat susţinând că oferta pentru Transalpina a fost conformă cerinţelor şi imperativelor legale de la acea dată şi că datele din raportul Corpului de Control al Guvernului privind această investiţie sunt eronate.
Nelu Iordache, care controlează firma de construcţii Romstrade, aflată în insolvenţă, este judecat, din mai 2014, pentru fapte de corupţie privind lucrări de modernizare a 148 de kilometri din DN 67C Transalpina, fiind acuzat de instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată, în formă continuată şi instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, cu consecinţe deosebit de grave. Alături de acesta sunt judecaţi firma Romstrade şi mai mulţi şefi de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova.
În martie, Compania de Drumuri a anunţat că a preluat provizoriu amplasamentul Transalpina de la constructorul Romstrade, în faliment, unde va începe lucrări de consolidare şi, totodată, "întreprinde demersuri" în justiţie pentru rezilierea contractului cu firma deţinută de Nelu Iordache.
Compania arăta că Romstrade nu a respectat termenul de un an şi jumătate pentru modernizarea drumului, în baza contractului semnat în septembrie 2008, astfel că CNADNR a suspendat lucrările, în 2012. Între timp, constructorul nu a conservat lucrările, înregistrându-se în prezent degradări ale structurii de rezistenţă.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: CNADNR a preluat amplasamentul Transalpina de la Romstrade şi încearcă rezilierea contractului
Citește și: Rus: Transalpina este în situaţia de copil orfan. Este deschisă, cu statut de drum în lucru
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe