Iaşi: Noile teste făcute la tramvaiul implicat în accident arată că sistemul de frânare funcţionează

Testele făcute, în noaptea de marţi spre miercuri, la tramvaiul implicat în accidentul de la Iaşi soldat cu un mort şi cinci răniţi grav au arătat că sistemul de frânare al mijlocului de transportul funcţionează, reprezentanţii comisiei de expertiză mergând pe ipoteza unei erori umane.

Urmărește
109 afișări
Imaginea articolului Iaşi: Noile teste făcute la tramvaiul implicat în accident arată că sistemul de frânare funcţionează

Iaşi: Noile teste făcute la tramvaiul implicat în accident arată că sistemul de frânare funcţionează (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Mijlocul de transport a circulat mai întâi pe strada Canta din Iaşi, apoi în panta unde s-a produs accidentul din zona Copou, fiind suspus unor teste la sistemul de frânare. De fiecare dată, tramvaiul a oprit în momentul în care au fost acţionate frânele.

În zona Copou, vagonul a fost oprit mai întâi în staţia de la Universitate, apoi în zona Casei Universitarilor, iar în ambele cazuri tramvaiul s-a oprit în momentul în care vatmanul a acţionat frânele.

"Am acţionat frânele succesiv la 30, la 40 şi la 55 de kilometri la oră. Sistemul de frânare nu a avut probleme la probele făcute. Este clar că vatmanul avea frâne în momentul impactului. Problema este ce l-a făcut să le acţioneze atât de târziu în momentul accidentului. Înclin să cred că a fost vorba despre o eroare umană", a declarat Radu Gaiginschi, profesor în cadrul Universităţii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iaşi, membru al comisie de expertiză.

Testele s-au încheiat în jurul orei 01.30, când tramvaiul a fost readus în depou şi sigilat într-o hală separată.

Directorul regiei locale de transport, Maricel Ghercă, a afirmat că la testele efectuate în panta unde s-a produs accidentul a participat şi vatmanul care conducea luni mijlocul de transport.

"Am vorbit cu vatmanul şi l-am întrebat ce crede el că s-a întâmplat. Nu a putut să-mi explice. Eu nu pot să mă pronunţ vizavi de rezultatul testelor. Şi celelalte tramvaie de acest tip vor testate, pe rând, în trafic", a afirmat directorul regiei, Maricel Ghercă.

Potrivit acestuia, membrii comisiei constituite în acest caz vor continua expertizarea mijlocului de transport şi se va apela inclusiv la spacialişti elveţieni.

O expertiză a tramvaiului a fost făcută şi în noaptea de luni spre marţi, concluzia specialiştilor fiind că sistemul de frânare al tramvaiului funcţionează.

Un accident s-a petrecut luni după-amiază, în jurul orei 14.00, în zona "Fundaţie", o zonă intens circulată din municipiul Iaşi, după ce un tramvai a intrat într-o coloană de maşini care erau oprite, pe linia de rulare a mijlocului de transport, la semafor.


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici