IBM: Bucureştiul poate deveni un centru comercial pentru Europa Centrală şi de Est

Poziţia geopolitică, populaţia educată şi rata scăzută a criminalităţii sunt câteva atuuri ale Capitalei care i-ar putea permite ca, pe termen mediu, să se transforme într-un centru comercial pentru Europa Centrală şi de Est, a declarat joi, directorul general IBM România, Bogdan Balaci.

Urmărește
16 afișări

Compania a prezentat, joi, raportul "IBM Executive Service Corps Influencer Roundtable", elaborat de patru experţi voluntari IBM, din trei ţări, în cadrul primei misiuni Executive Service Corps (ESC), program filantropic pentru dezvoltarea unei strategii privind dezvoltarea unui oraş inteligent.

În urma analizei făcute, experţii IBM au sugerat transformarea Capitalei României într-un centru comercial, în care să fie organizate conferinţe internaţionale şi activităţi culturale sau sportive, astfel încât, în timp, să înceapă să se dezvolte şi turismul de weekend.

"Această viziune poate fi atinsă, este realistă. Credem că are şanse pe termen mediu, prin implementarea recomandărilor făcute. (...) Bucureştiul prezintă o serie de provocări interesante (...) are o poziţie geografică foarte bună, are o populaţie educată şi este un oraş plin de viaţă. Avem un cadru legal propice pentru investiţii, astfel încât este viabil să devină un centru comercial care să găzduiască conferinţe sau activităţi sportive şi în felul acesta să se dezvolte şi turismul de weekend", a precizat Bogdan Balaci.

Recomandările experţilor IBM se referă dezvoltarea economică, la îmbunătăţirea calităţii vieţii, dezvoltarea operaţiunilor şi a infrastructurii.

În privinţa dezvoltării economice, s-a recomandat autorităţilor să se focalizeze pe organizarea evenimentelor de business, sportive şi culturale pentru a dezvolta turismul, iar în ce priveşte îmbunătăţirea calităţii vieţii s-a sugerat creşterea implicării cetăţenilor în rezolvarea problemelor ce ţin de dezvoltarea oraşului, acest lucru putând fi făcut şi cu ajutorul noilor tehnologii, respectiv reţelele de socializare sau bloguri.

Experţii au mai propus crearea unui centru operaţional integrat, astfel încât să existe o coordonare integrată a tuturor activităţilor desfăşurate de direcţiile din cadrul primăriei, precum şi continuarea proiectelor ce ţin de dezvoltarea infrastructurii.

"Avem o problemă cu traficul, dar nu este ceva special. Problema cea mare ţine de parcări", a mai arătat Balaci.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că mare parte dintre recomandările făcute se înscriu în aceeaşi linie cu proiectele instituţiei pe care o conduce.

"Acest studiu ne aduce o mare satisfacţie. Concluziile vin în întâmpinarea a ceea ce ne-am propus să facem. Multe proiecte şi investiţii sunt deja în derulare şi vă asigur că o să le finanţez pe toate. (...) Într-un context dominat de scandaluri politice, noi vrem să facem administraţie şi să gândim politici pentru Bucureşti. Cu adevărat important este să creăm un cadru de stabilitate şi continuitate a marilor proiecte utile oraşului, astfel încât acestea să nu fie afectate de interese şi confruntări politice meschine şi de ciclul electoral", a declarat Oprescu.

ESC este un program filantropic care utilizează experienţa executivilor corporaţiei IBM pentru a găsi soluţiile de rezolvare a problemelor complexe cu care se confrunta un oraş precum Bucureştiul.

IBM a lansat în 2010 programul Smarter Cities Challenge, care urmăreşte să se adreseze unui număr de peste 100 de oraşe din întreaga lume pentru a le transforma în oraşe mai inteligente.

În luna martie, compania a anunţat primele 24 de oraşe din toată lumea care vor primi granturi, printre care şi Bucureşti. Începând din 6 mai, echipa formată din cei patru executivi voluntari IBM a intervievat şi adunat date de la directori şi factori de decizie din Primărie, de la mediul academic, de la comunitatea oamenilor de afaceri, precum şi de la înalţi demnitari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici