În urma incendiului de la Piatra Neamţ, au fost făcute mai multe schimbări. Un spital a angajat o firmă de pompieri
Două luni şi jumătate au trecut între incendiul de la Piatra Neamţ şi cel de la Matei Balş. În acest timp, la cel mai mare spital din zona Moldovei, Spitalul Sfântul Spiridon a fost înfiinţat un serviciu de pompieri. Unitatea medicală a făcut un contract cu o firmă specializată în prevenirea, intervenţia şi evacuarea în situaţii de urgenţă.
„Are trei pompieri angajaţi ai acestui serviciu privat care asigură permanenţa 24 de ore din 24 şi care execută activităţi specifice permanent, iar dacă este vorba despre un incendiu, dacă el ar apărea, ei ar interveni în primul rând, împreună cu personalul medical”, a declarat Diana Cimpoeşu, purtător de cuvânt al Spitalului Sfântul Spiridon Iaşi.
Pe lângă asta, au fost făcute simulări de evacuare în ATI, dar şi în clinica în care sunt internaţi pacienţi COVID-19. Au fost verificate prizele şi stingătoarele, circuitele electrice şi au fost cumpărate încă 150 de stingătoare.
„A fost un plan de măsuri care a constat în revizuirea instalatiilor electrice, a instalaţiilor de fluide. Aceasta este o preocupare permanentă, există contracte de service pe contractele de fluide şi reparaţiile şi înlocuirea zonelor, a instaţiilor care trebuie să fie înlocuite se face permanent, s-a făcut şi în decembrie, s-a făcut şi în ianuarie”, a continuat aceasta.
Toate secţiile de ATI din spitalele ieşene au fost verificate în noiembrie. Controalele vor începe din nou acum. Verificările de după incendiul de la Neamţ îţi spun că în unităţile medicale din Iaşi au fost făcute modificări în secţii, din cauza măsurilor COVID, că sunt instalaţii electrice supraîncărcate sau improvizate. Sunt şi clădiri care fie nu au instalaţii de detecţie sau stingere care să funcţioneze sau care nu au fost verificate.
În judeţul Iaşi sunt 67 de clădiri de spital, 22 dintre aceste clădiri au autorizaţie de securitate la incendiu, iar 35 de clădiri au nevoie de o astfel de autorizaţie.
„Consider că cele mai grave ar fi lipsa de pregătire a personalului la locul de muncă, în ceea ce priveşte cunoaşterea procedurilor şi a modului de invervenţie şi evacuare a pacienţilor. Şi apoi neasigurarea functionării instalaţiilor de detecţie, semnalizare şi stingere precum şi a mijloacelor de stingere cum sunt stingătoarele de către tot personalul de la locul de muncă”, a spus Ovidiu Mocăniţa, şef Inspecţia de Prevenire, ISU Iaşi.