Feedback-ul este esenţial în procesul de învăţare. ”Profesorul trebuie să dea feedback copiilor şi feedback-ul te poate motiva să fii mai bun”

Publicat: 19 11. 2020, 20:09
Actualizat: 19 11. 2020, 20:32

În ţările nordice, elevii sunt obişnuiţi să primească feedback de la profesori. Noi nu excelăm la acest capitol, ba din contră, punem accent pe note. Noroc că sunt şi şcoli private unde lucrurile stau altfel.

Dinu Laurenţiu este profesor la Colegiul Naţional de Informatică, din Capitală, şi îţi spune că el oferă feedback oră de oră nu doar elevului, ci şi părintelui.
Acesta trebuie să ştie cum se descurcă copilul şi ce trebuie să mai îmbunătăţescă.

Dinu Laurenţiu, profesor Colegiul Naţional de Informatică: Noi încercăm să facem întâlniri cu părinţii, în ideea în care părintele nu vrea doar un mesaj.Intrăm cu părinţii în live şi le expunem ceea ce vedem noi la copiii lor. Profesorul trebuie să dea feedback copiilor şi feedback-ul te poate motiva să fii mai bun. Acord mult timp pentru asta pentru că e foarte important să ştiu eu că ei au înţeles, poate peste 80% din clasă. Chiar dacă stai o oră în plus la lecţia respectivă, e un câştig pentru copil.

Silviu Morcan este secretar executiv în Consiliul Naţional al Elevilor şi îţi spune că şi în şcolile de stat lucrurile ar trebui să fie la fel.
Să nu se închidă ora până când profesorul nu a conversat cu elevii despre ora predată. Numai că, recunoaşte şi el, mai avem mult de lucrat până să ajungem acolo.

Silviu Morcan, secretar executiv Consiliul Naţional al Elevilor: Cultura feedback-ului nu a fost bine înrădăcinată în sistemul nostru de învăţământ. Notele chiar nu reflectă cu adevărat cunoştintele elevului. Noi în Consiliul Naţional al Elevilor chiar pregătim acum o metodologie de acordare a feedback-ului semestrial pentru că elevii au dreptul acesta, de a acorda feedback anonim profesorilor de la clasă şi înaintăm către minister nişte propuneri.