Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Vaslui, cel care a observat incendiul a fost mecanicul de locomotivă, în momentul în care garnitura staţiona în Gara Buhăeşti, situată la aproximativ 35 de kilometri de Iaşi, staţia unde urma să ajungă trenul rapid 663. De altfel, mecanicul de locomotivă a fost primul care a intervenit pentru stingerea flăcărilor, folosind extinctorul din dotare.
"La solicitarea făcută la numărul de urgenţă 112, am intervenit cu două autospeciale, din Vaslui şi Negreşti şi în câteva minute incendiul a fost lichidat definitiv. Nu s-a impus evacuarea călătorilor din tren, ţinând cont că a fost foarte eficientă intervenţia mecanicului de locomotivă cu acel stingător. Din fericire, nu au fost probleme majore, pagubele fiind minime", a declarat Marian Ababei, purtătorul de cuvânt al ISU Vaslui.
După stingerea focului, locomotiva la care s-a produs scurtcircuitul ce a generat incendiul a fost scoasă din garnitură. Trenul şi-a reluat cursa cu cea de-a doua locomotivă existentă în compunerea garniturii.
Potrivit Biroul de Informaţii Iaşi din cadrul SNCFR Călători, trenul rapid 663 a ajuns la destinaţie, în Gara Iaşi, cu o întârziere de 45 de minute.