În secolul vitezei, pe ultima cale ferată inaugurată în România se circulă cu maxim 35 km/oră. Săgeata Albastră atinge performanţa unei locomotive cu aburi de la începutul secolului trecut

Pe ultima cale ferată inaugurată de Ministerul Transporturilor - Ilva Mică - Rodna Veche din Bistriţa-Năsăud - se circulă cu maxim 35 de kilometri la oră. Infrastructura feroviară nu permite rularea cu viteză normală de deplasare, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
3101 afișări
Imaginea articolului În secolul vitezei, pe ultima cale ferată inaugurată în România se circulă cu maxim 35 km/oră. Săgeata Albastră atinge performanţa unei locomotive cu aburi de la începutul secolului trecut

În secolul vitezei, pe ultima cale ferată inaugurată în România se circulă cu maxim 35 km/oră

După patru ani în care circulaţia pe ruta Ilva Mică - Rodna Veche din Bistriţa-Năsăud a fost suspendată, de la 1 august s-a redeschis circulaţia feroviară, însă trenul, deşi unul de viteză, circulă anevoios, întrucât infrastructura feroviară nu permite rularea cu viteză normală de deplasare.

Trenul Săgeata Albastră care operează pe cea mai nouă rută de transport feroviar, redeschisă între Ilva Mică şi Rodna Veche, după o pauză de patru ani, circulă cu viteză redusă pe acest tronson din cauza infrastructurii, deşi costurile CFR Infrastructură pentru redeschiderea acestui tronson au depăşit 1,2 milioane de lei.

Conform reprezentanţilor CFR, viteza de deplasare a Săgeţii Albastre atinge 120 de kilometri la oră, acolo unde infrastructura permite, însă pe tronsonul redeschis de la 1 august viteza de rulare este de maxim 35 de kilometri la oră.

“Trenul vine în fiecare zi din Cluj-Napoca, cu acest prilej fiind inagurată şi o rută nouă de la Cluj până la Rodna Veche. Este o promisiune pe care am făcut-o luna mai, s-a lucrat intens la modernizarea infrastructurii feroviare ca să putem s-o deschidem în două luni. Mai sunt lucrări suplimentare de făcut – de montat peste 1000 de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv şi pentru autorităţile locale - pentru că şi ele au cerut redeschiderea acestui tronson, pentru a asigura mobilitatea populaţiei, dar şi din punct de vedere turistic are o componentă foarte importantă. Eu sper că vor circula bine trenurile, preţurile la bilete sunt accesibile, la jumătate ca şi valoare de transportul rutier efectuat în condiţii ilegale. Se introduce şi cursa de la Ilva Mică la Cluj, pentru că practic trenul va veni de la Cluj la Ilva Mică, după aceea va avea tur retur pe acest tronson între Ilva Mică şi Rodna Veche şi apoi se va retrage către Cluj. Este un lucru extrem de benefic pentru locuitori. A fost închis în 2013, dar de la 1 august el este redeschis şi el va contina să meargă de-acum înainte pentru a deservi întreaga vale”, declara, marţi, la inagurarea tronsonului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.



Transportul călătorilor pe secţia Ilva Mică - Rodna Veche a fost suspendat în decembrie 2013, după ce compania privată de transport feroviar de călători care opera pe acest traseu şi-a încetat activitatea din considerente economice.

Pentru reluarea circulaţiei trenurilor în condiţii de siguranţă pe traseul Ilva Mică - Sângeorz-Băi - Anieş - Rodna Veche, un traseu de 20,5 kilometri, CFR infrastructură a cheltuit peste 1,2 milioane de lei, fiind nevoie de lucrări de consolidare a infrastructurii şi a componentelor feroviare.

Deşi noua rută nu este rentabilă din punct de vedere economic pentru CFR, cheltuielile de operare fiind de 15.000 de lei pe zi, ceea ce înseamnă costurile de funcţionare şi plata personalului angajat, Ministerul Transpoturilor vrea să investească noi sume de bani în infrastructură .

Din cauza vitezei reduse de deplasare, în cele trei zile de când noul tren a revenit pe ruta Ilva Mică - Rodna Veche, mai puţin de 50 de persoane au achiziţionat bilete pentru a se deplasa cu noul tren care oferă condiţii europene de transport, preţul unui bilet fiind de 4,4 lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici