- Home
- Social
- (27.11.2020, 13:52)
- Eduard Popescu
În Suceava, dreptul de a urca la volan se plătea. Mărturia unui şofer: „Ştiai de la început că trebuie să dai bani ca să iei permisul”
- Permisul auto la Suceava se ia doar pe bani mulţi.
- Şeful de la permise auto încasa chiar şi 20.000 de euro din mită, într-o singură zi.
- Procurorii au confiscat peste un milion de euro, bijuterii şi maşini de lux.
- 14 persoane au fost reţinute până acum.
Urmărește
1087 afișări
Ştii sau nu să conduci, la Suceava nu conta, obţineai permisul auto doar dacă dădeai bani.
O şoferiţă din Suceava ne-a povestit cum a luat examenul auto în 2013. 200 de euro era tariful de la care se pleca, pentru a trece traseul, şi asta dacă te pricepeai la condus.
Cărţile erau făcute, aşa că proba practică nu dura mai mult de câteva minute. Te urcai la volan, porneai motorul şi opreai după câteva sute de metri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lasconi anunţă o întâlnire cu Nicuşor Dan: Nu văd cum aş putea să mă răzgândesc
-
Vladimir Ciorbă, patronul Nordis, reacţie la implicarea sa în reţinerea primarului din Sinaia/ „Încă din vara anului trecut am depus numeroase sesizări către DNA şi alte organe competente"
-
Daniel David: Avem o problemă foarte mare cu numărul de profesori
Şofer din Suceava: „Eu am dat de permis în 2013, deci asta datează de mulţi ani, şi chiar şi înainte ştiu că se lua permisul tot cu şpagă, eu atunci eram nevoită să dau 200 de euro. Cu cât erai mai slab, cu atât creşteau şi preţurile: 300, am auzit chiar şi de cazuri în care s-au dat 500 de euro. Ştiai încă de la început că trebuie să dai banii ăştia, nu era o chestiune discutabilă. În ziua în care aveai programat traseul, vorbeai dinainte cu instructorul, îl întrebai când vrea banii. Eu, spre exemplu, i-am dat bani în ziua în care am dat examenul auto. Ne-am dus undeva, într-un restaurant din Vatra Dornei, unde s-au întâlnit toţi instructorii şi fiecare a venit cu partea lui. Unul dintre instructori aduna banii. Era o chestie atât de naturală, încât nimeni nu se mai ascundea. Şi atunci se făcea această listă, pe care se trecea cine a dat bani şi cine nu. Ulterior, lista era dată poliţistului. Efectiv m-am urcat la volan şi am mers vreo 500 de metri maxim. Era un drum drept, lăturalnic, nu am avut semafoare, nu am avut treceri de pietoni, ştiu doar că am avut o trecere la nivel cu cale ferată. Poliţistul mi-a zis: parchează unde vrei, pe stânga. Şi l-am întrebat: să execut un anumit fel de parcare? Şi mi-a spus nu, lasă maşina unde vrei. Efectiv am oprit maşina într-un loc şi mi-a spus: Felicitări, ai luat permisul. Şi pe vremea mea, când am dat eu de permis, ştiu că era 5.000 de euro să iei permisul, să iei practic şi sala. Se făcea aşa cumva împărţirea, încât toţi candidaţii care intrau în sala respectivă, toţi dădeau bani să ia permisul, să ia sala pe bani. Ştiu că sunt şi camere, opreau camerele, nu ştiu ce făceau, şi atunci spuneau care-i răspunsul corect. Sau mai făceau o chestie, puneau în spatele fiecărui candidat pe altcineva care cunoaşte legislaţia şi el îi şoptea din spate, vedea întrebările şi îi spunea a, b, c. Şi ştiu că era şi în 2013, 5.000 de euro. Toţi instructorii puneau la cale un plan: ce candidaţi ai tu care pot lua sala cu şpagă. Şi atunci adunau un număr, nu ştiu câţi intră în sală, zece, să zicem, şi în ziua în care îi aveau pe toţi cei zece candidaţi, îi puneau într-o sală, opreau camere, s-a luat curentul, chestii de genul ăsta. Şi dacă nu dădeai bani te frecau prin oraş, te duceau pe toate străduţele, te băgau pe interzis, până când greşeai.”
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:54
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1065. Pentagonul confirmă că suspendarea ajutorului extern de către Trump nu afectează sprijinul militar pentru Ucraina / Şeful NATO cere SUA să continue înarmarea Ucrainei şi promite sprijin financiar european / Zelenski: „Trump trebuie să iasă victorios în încheierea războiului din Ucraina”
-
astăzi, 22:44
Imaginile din satelit arată construcţii militare israeliene în zona demilitarizată de lângă Siria