Înapoi la birou. Ce aşteptări au angajaţii din România

  • Aproape 88% dintre angajaţii din România cred că birourile vor exista şi în viitor, dar spaţiile de lucru post-pandemice trebuie să se transforme.
  • Birourile trebuie regândite pentru a susţine interacţiunea şi activităţile creative.
  • Un rol important are tehnologia bazată pe inteligenţa artificială.
Urmărește
372 afișări
Imaginea articolului Înapoi la birou. Ce aşteptări au angajaţii din România

Înapoi la birou. Ce aşteptări au angajaţii din România

După un an şi jumătate de lucru în cea mai mare parte de la distanţă sau în sistem hibrid, angajaţii din România spun că biroul va avea un rol important în viaţa lor la job şi după ce va trece pandemia. Aproape 88% dintre ei cred că biroul lor va exista şi în viitor, cei mai mulţi aşteptându-se la o transformare a spaţiului în care lucrau înainte, arată un sondaj recent iniţiat de Genesis Property în rândul a 1.183 de angajaţi din toată ţara.

Astfel, peste 60% dintre respondenţi afirmă că e important să existe în continuare spaţii dedicate pentru birouri, chiar dacă modelul de lucru se transformă şi biroul devine mai degrabă un spaţiu multifuncţional unde să lucreze, dar şi să interacţioneze cu echipa şi să se relaxeze.

Aproape 37% dintre respondenţii la sondajul Genesis Property se aşteaptă ca biroul viitorului să fie regândit pentru a include spaţii de colaborare şi socializare în condiţii de siguranţă. În acelaşi timp, aproape 34% se aşteaptă ca în viitor birourile să urmeze un model mai apropiat de cel de coworking, conceput tocmai pentru a susţine interacţiunea dintre oameni şi activităţile creative.

Alţi 30% consideră că birourile vor evolua pe termen lung în ecosisteme care vor combina utilizarea spaţiilor rezidenţiale, de ospitalitate şi de lucru, mai arată sondajul.

În schimb, doar puţin peste 27% consideră că biroul va rămâne în cea mai mare parte neschimbat, iar alţi 12% afirmă că, în opinia lor, birourile viitorului vor reprezenta orice loc în afara casei în care vor putea lucra.

„Pandemia a schimbat percepţia oamenilor despre birouri şi aşteptările pentru biroul lor post-pandemic. Angajaţii nu vor să se întoarcă la birou doar pentru a lucra, în spaţii neadaptate viitorului şi cu program fix, ci vor mai degrabă un loc cu facilităţi noi unde să socializeze, să fie mai creativi şi să poată colabora cu colegii. Biroul viitorului va fi un loc al unei interacţiuni umane complexe, pe mai multe paliere, care să susţină acţiunile inovatoare, cu o mare valoare adăugată. Desigur, oamenii aşteaptă şi măsuri sanitare care să vizeze atenuarea efectelor pandemiei, măsuri pe care le-am inclus şi noi în standardul IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™), tocmai pentru a oferi acestora încredere şi confort”, spune Ştefan Tudos, vicepreşedinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienţi.

Mai multă atenţie la măsurile sanitare din birou

De la biroul lor post-pandemic, angajaţii spun că vor, în primul rând, să aibă măsuri care să limiteze riscuri epidemiologice (56,1%), dar şi să ofere o experienţă integrată de muncă, interacţiune şi relaxare (40,5%) şi un context în care să fie creativi (35,5%), precum şi să dispună de tehnologii bazate pe inteligenţă artificială care elimină activităţile repetitive de zi cu zi şi le permit să se concentreze pe activităţi mai relevante (29,9%).

O treime dintre angajaţi evaluează acum cu mai multă atenţie măsurile de sănătate implementate la birou, pentru limitarea riscurilor de răspândire a virusurilor şi bacteriilor.

Sondajul a fost desfăşurat în februarie-martie 2021 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.183 de utilizatori de internet din toată ţara. Aproape 59% dintre participanţi sunt femei, aproximativ 60% au vârsta între 25 şi 40 de ani şi 9 din 10 sunt angajaţi full-time.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici