- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Încă nu se ştie data la care Pasajul Basarab va fi deschis. Oprescu: Testele s-au încheiat, rezultatele sunt pozitive
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat miercuri într-o conferinţă de presă că rezultatele testelor la Pasajul Basarab sunt pozitive, nu mai este nevoie de alte probe, Comisia de recepţie va începe joi lucrările, urmând ca după raportul final podul să fie dat în folosinţă.
Încă nu se ştie data la care Pasajul Basarab va fi deschis. Oprescu: Testele s-au încheiat, rezultatele sunt pozitive (Imagine: Theodor Pana/Mediafax Foto)
Edilul Capitalei a dispus înfiinţarea Comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor la Pasajului Basarab, care este formată din specialişti români "de înaltă ţinută profesională" şi reprezentanţi ai Primăriei Generale, în calitate de beneficiar al obiectivului. Această comisie îşi va începe lucrările joi, la ora 10.00.
"În momentul încheierii raportului final al comisiei, se va întocmi un proces-verbal, moment în care putem considera că obiectivul de investiţii îndeplineşte condiţiile tehnice şi de siguranţă a traficului pentru a fi dat în folosinţă", a spus Sorin Oprescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Rezultate alegeri prezidenţiale pe judeţe. Fiefuri PNL, câştigate de Călin Georgescu. Ciolacu are 16 judeţe, Lasconi - Capitala şi 4 judeţe
-
Rezultate parţiale: Georgescu, în continuare pe primul loc. Luptă strânsă între Ciolacu şi Lasconi
-
Timiş. Rezultate finale alegeri prezidenţiale, turul I. Cu cine au votat timişenii
Primarul general a subliniat că încă de la începutul lucrării, conform legii, Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat obiectivul în toate fazele sale determinate, din punct de vedere al calităţii, al respectării proiectului şi tehnologiilor de lucru.
Referindu-se la declaraţiile de miercuri ale Inspectoratului de Stat în Construcţii, Oprescu a spus că în acest moment se lucrează la ceea ce au sesizat reprezentanţii ISC.
Edilul şef a afirmat că recepţia finală poate fi făcută şi înainte de finalizarea lucrărilor de sub pasaj.
"La recepţia finală este vorba de rezistenţă, de structură, de calea de rulaj pe pasaj. Micile amănunte şi finisări se fac sub pasaj la nivelul solului pentru asigurarea parcărilor, pentru a monitoriza pasajul, unde va sta poliţia rutieră, unde vor fi camerele de luat vederi, zonele pentru alimentarea tramvaielor. Recepţia finală poate fi făcută şi fără terminarea finisărilor la urcare şi coborâre de pe pasaj", a precizat Oprescu.
Primarul general a subliniat că pasajul are o garanţie tehnică de zece ani asigurată de constructor.
Potrivit lui Oprescu, în prezent s-a ajuns "într-un stadiu de deplină normalitate", fiind în faza finală a realizării obiectivului şi a testării lucrării. "Au fost respectate toate uzanţele legale şi procedurile de înaltă expertiză, realizate de specialişti şi institute din România şi din afara ţării", a explicat Oprescu.
Edilul a nu a vrut să dea o dată aproximativă pentru darea în folosinţă a Pasajului Basarab.
Testele cu încărcare ale podului hobanat din cadrul Pasajului Basarab au fost făcute timp de trei zile. În cadrul acestor teste a fost încărcat podul cu sarcini în situaţii diferite şi s-au făcut măsurători privind deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă al pasajului.
În 2 iunie, Primăria Capitalei anunţa că rezultatele celor trei etape de testare a Pasajului Basarab vor fi trimise proiectantului spaniol, singurul care le poate valida şi va transmite punctul de vedere oficial.
Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri - din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord -, cu bretele de acces la pasaj de 1126 metri lungime şi rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, în zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare menite să asigure legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO