STUDIU  Încă un mit a fost dezminţit. Uniformele şcolare nu influenţează comportamentul elevilor

  • Uniformele şcolare nu îmbunătăţesc comportamentul copilului, conform studiului
  • Sentimentul de apartenenţă la colectivul şcolar din care fac parte este scăzut atunci când uniformele sunt necesare
  • Comportamentul, implicarea şi randamentul elevilor la şcoală nu este influenţat de ţinuta obligatorie
Urmărește
377 afișări
Imaginea articolului Încă un mit a fost dezminţit. Uniformele şcolare nu influenţează comportamentul elevilor

Sursa foto: Mediafaxfoto

În ciuda credinţei multor părinţi şi profesori, uniformele şcolare nu par să aibă niciun efect asupra comportamentului, eficienţei şi randamentului tinerilor la şcoală.

Elevii care au fost obligaţi să poarte uniformă au manifestat un interes scăzut faţă de colectivul din care făceau parte precum şi faţă de şcoală, în comparaţie cu cei care nu aveau obligativitatea ţinutei.

Cercetarea s-a bazat pe date colectate de la peste 6.000 de elevi de gimnaziu din Statele Unite ale Americii.

„Multe dintre argumentele de bază despre motivul pentru care uniformele şcolare sunt bune în modelarea comportamentului elevilor nu sunt valabile în urma cercetării efectuate. Nu am sesizat prea multe diferenţe comportamentale, indiferent dacă şcolile au avut sau nu o politică de uniformă”, a declarat Arya Ansari, autorul principal al studiului, profesor asistent în ştiinţe umane la Universitatea de Stat din Ohio.

Rezultatele studiului au fost publicate recent în revista Early Childhood Research Quarterly.

Susţinătorii uniformelor şcolare au afirmat în nenumărate rânduri că acestea promovează o prezenţă mai bună şi produc un sentiment mai puternic de comunitate.

Pe parcursul anului şcolar, profesorii au evaluat fiecare elev pe trei dimensiuni: probleme de comportament internalizate precum anxietatea, probleme de comportament exterior precum agresivitatea manifestată faţă de ceilalţi şi abilităţile sociale individuale.

Profesorii au raportat, de asemenea, cât de des a lipsit fiecare elev.

În general, uniformele şcolare nu au avut niciun efect asupra vreuneia dintre cele trei dimensiuni ale comportamentului în orice clasă, chiar şi după ce au luat în considerare o gamă largă de alţi factori care ar putea afecta comportamentul elevilor.

Studiul a constatat că elevii cu venituri mici din şcolile care necesitau uniforme aveau o prezenţă puţin mai bună, dar această diferenţă se ridica la mai puţin de o zi pe an.

Uniformele şcolare nu au fost legate de nicio diferenţă în ceea ce priveşte hărţuirea sau anxietatea în rândul copiilor. Dar cei care au fost nevoiţi să poarte uniforme au raportat un nivel mai scăzut de apartenenţă la şcoală decât cei care au urmat şcolile fără cerinţe de uniformă.

„Deşi uniformele ar trebui să creeze un sentiment de comunitate, ele pot avea efectul opus. Uniformele şcolare ar putea să nu fie cea mai eficientă modalitate de a îmbunătăţi comportamentul şi implicarea elevilor la şcoală”, a concluzionat Ansari.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici