STUDIU. Cât timp petrec antreprenorii şi managerii din România pe reţelele de socializare

Publicat: 31 03. 2021, 05:34
Actualizat: 23 08. 2021, 12:38

Conform unui studiu realizat de Huawei, după smartphone, cel mai utilizat dispozitiv de către antreprenori şi manageri este laptopul personal, folosit de 69% dintre cei intervievaţi.

Pe de altă parte, peste jumătate dintre aceştia (54%) au afirmat că sunt adepţii desktopurilor clasice, în timp ce 26% preferă să utilizeze tableta.

Printre dispozitivele populare în rândul segmentului corporativ de top şi al antreprenorilor din România se numără şi căştile, care sunt folosite de 29% dintre participanţii la studiu.

21% dintre antreprenorii şi managerii români sunt preocupaţi de monitorizarea activităţii fizice şi a stării de sănătate prin intermediul ceasurilor inteligente sau brăţărilor de fitness.

Managerii şi antreprenorii se declară raţionali şi cumpătaţi atunci când se hotărăsc să achiziţioneze laptop-uri, tablete sau smartphone-uri, iar deciziile de cumpărare le sunt influenţate cel mai adesea de recenzii despre dispozitivele respective. Sursele online sunt mai relevante decât cele offline pentru aceştia.

Valoarea medie a tuturor dispozitivelor deţinute de un manager sau antreprenor se ridică la aproximativ 2.200 de euro, în timp ce 24% dintre respondenţi deţin dispozitive a căror valoare este mai mare de 3.000 de euro.

Activităţile desfăşurate online care consumă cel mai mult timp pentru acest segment al populaţiei sunt legate de corespondenţa pe e-mail şi de conectarea la reţelele de socializare.

27% dintre manageri şi antreprenori petrec peste 20 de ore pe săptămână pe e-mail, media de ore pentru întreaga populaţie fiind asemănătoare, respectiv de 15 ore.

Referitor la consumul de timp pe reţelele de socializare, media obţinută este de 14 ore pe săptămână.

Doar 7% dintre manageri şi antreprenori nu petrec timp în mod regulat pe reţelele de socializare. De departe cea mai folosită reţea de socializare în rândul managerilor şi antreprenorilor este Facebook (90%), iar la o distanţă semnificativă se află Instagram (54%).

Totodată, 23% dintre manageri şi antreprenori nu participă în mod regulat la şedinţe, iar aproximativ jumătate dintre cei care au şedinţe recurente nu depăşesc totuşi 8 ore pe săptămână.

În privinţa modului în care comunică prin intermediul aplicaţiilor, 97% dintre ei folosesc Whatsapp, 82% Facebook Messenger, 44% Zoom, 40% Skype şi 23% Google Meet.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 200 angajaţi în poziţii de conducere şi/sau antreprenori cu vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani şi este reprezentativ la nivel urban.

Proiectul a fost coordonat de echipa Wisemetry Research, în perioada 26 februarie – 10 martie 2021.