Cu ce se mai ocupă cei care trăiau din călătorii? Mulţi văd criza ca pe o oportunitate

Publicat: 08 04. 2020, 11:45
Actualizat: 10 04. 2020, 12:12
Cu ce se ocupă românii care până mai ieri îşi câştigau traiul din activităţi conexe turismului, cum ar fi bloguri de călătorii? Mulţi dintre aceştia văd situaţia de faţă ca pe o oportunitate de a realiza proiecte îndelung amânate. 
 
„Preferăm să vedem criza asta ca pe o oportunitate pentru a ne concentra pe proiectele pe care le-am tot amânat până acum” spune Alex Vrînceanu care deţine, împreună cu Simona Stănescu, platforma lipa-lipa.ro. 
 
„Ne-am gândit să mergem undeva în munţi, retras remote, cum mergem noi de obicei, dar ne-am dat seama că ar fi un mesaj cumva confuz pentru cei care ne urmăresc. Călătoriile nu sunt prioritare. Încercăm să ne mai dezmorţim, să nu stăm toată ziua la birou, să avem zona de birou bine delimitată de restul casei”, a spus la rândul său Simona Stănescu, pentru MEDIAFAX. 
 
Alţi blogeri, care călătoreau mult înainte de criza COVID-19, spun că activitatea lor s-a restrâns semnificativ. Perioada actuală este însă o oportunitate ca să experimenteze activităţi noi. 
 
„Activitatea noastră s-a restricţionat la călătoritul în curtea din spatele casei. Avem norocul că este destul de mare. Încercăm să ne păstrăm optimismul. Nu avem altceva ce să facem. Jucăm badmington, eu am descoperit yoga”, spune Andra Oprea, de la thatmonday.ro.
 
Alţi consultanţi în turism lansează programe noi. Este cazul lui Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic şi vice-preşedinte al Asociatiei Travel Focus, care a demarat proiectul de educaţie turistică „familia călătorescu”.  
 
„Am lansat şi un proiect, familia călătorescu. Este mai degrabă legat de familia mea, soţie şi cei doi copii, împreună cu care am călătorit şi voi călători în continuare foarte mult în toată lumea. În această perioadă, acest proiect este mai degrabă un proiect educaţional prin care încercăm să îi învăţăm pe cei mici noţiuni de geografie şi câteva noţiuni legate de destinaţii de călătorii, obiective turistice, ţări, capitale. Este o primă broşură pe care am lansat-o şi se poate descărca gratuit”, a declarat acesta.

Pascu a demarat şi un curs online, care se numeşte Travel Influencer.

„Cred că e o perioadă bună pentru învăţat, oamenii vor să înveţe cât stau acasă, urmând să pună în practică atunci când vremurile ne vor permite să călătorim. La prima ediţie au participat peste 70 de cursanţi”, a explicat el. 

Consultantul a vorbit şi despre proiectele amânate. 
 

„Chiar în această perioadă ar fi trebuit să fiu plecat în Japonia împreună cu două grupuri de turişti care urmau să meargă cu mine acolo. Eu merg de cinci ani în Japonia în fiecare primăvară, în perioada cireşilor înfloriţi pentru a mă bucura împreună cu turiştii noştri de ceea ce are de oferit Japonia. Evident, nu s-a mai putut întâmpla anul acesta şi ce facem noi este să pregătim excursiile de grup pe care le voi organiza pentru anul următor. Fiind vorba de vacanţe exotice, în destinaţii îndepărtate, ele trebuie pregătite cu mai mult de un an înainte”, spune Răzvan Pascu.