INTERVIU | Miles Chambers: NIMR, interesată de un parteneriat pentru fabricarea de vehicule blindate în România - FOTO

Un parteneriat cu NIMR ar însemna un nivel mult mai ridicat de transfer de tehnologie comparativ cu o firmă din UE şi fabricarea vehiculelor blindate în România, a declarat Miles Chambers, manager la compania NIMR, într-un interviu pentru MEDIAFAX şi Monitorul Apărării şi Securităţii, la conferinţa Armoured Vehicles Eastern Europe.

Urmărește
1111 afișări
Imaginea articolului INTERVIU | Miles Chambers: NIMR, interesată de un parteneriat pentru fabricarea de vehicule blindate în România -  FOTO

INTERVIU | Miles Chambers: NIMR, interesată de un parteneriat pentru fabricarea de vehicule blindate în România - FOTO

Miles Chambers, manager Business Development la producătorul de vehicule blindate NIMR din Emiratele Arabe Unite, a vorbit, într-un interviu pentru agenţia MEDIAFAX şi Monitorul Apărării şi Securităţii, despre interesul şi planurile companiei pentru România, provocările cu care se confruntă o firmă din afara UE care intră pe piaţa europeană, dar şi despre lecţiile învăţate în urma utilizării produselor firmei pe câmpul de luptă.

Reporter: Unde se situează România în acest moment pe harta intereselor companiei NIMR?

Miles Chambers: NIMR a avut primul contact cu piaţa românească în anul 2016, când a fost o licitaţie pentru 286 vehicule 4x4, dar în cele din urmă licitaţia nu a continuat. De atunci am fost destul de activi pe piaţă, în ceea ce priveşte omologarea produselor noastre la standardele româneşti, pentru a ne asigura că vehiculul nostru îndeplineşte cerinţele standardelor româneşti, bineînţeles, în plus faţă de acestea, să îndeplinească toate standardele NATO. Cred că piaţa românească este foarte importantă pentru noi, urmează să fie lansate programe mari de achiziţie la care vrem să participăm, ne întâlnim cu câţiva parteneri industriali cu care am vrea să colaborăm dacă vom avea succes la licitaţiile viitoare. Ar urma să facem transfer de tehnologie, să realizăm producţia în România, precum şi să lărgim lanţul de aprovizionare în România, ceea ce ar oferi de muncă nu numai companiei mixte, ci şi în general industriei. Urmărim să aducem tehnologia, tehnologia noastră privind fabricarea de vehicule, şi să încheiem un parteneriat cu o entitate românească.

Reporter: Care sunt problemele cu care se confruntă o companie din afara UE care încearcă să pătrundă pe piaţa europeană?

Miles Chambers: Cred că, pe de o parte, este o provocare, deoarece în prezent multe dintre ţările UE se uită la alte state membre ale UE. Dar, de fapt, avantajul statelor care iau în considerare achiziţia de astfel de tehnologii din ţări care nu sunt membre UE este faptul că, nefiind din UE, obligaţia de a transfera tehnologia înseamnă că trebuie să o transferăm cu adevărat României, în timp ce în cadrul UE, acelaşi nivel de transfer de tehnologie ar putea să nu fie necesar. De fapt, parteneriatul cu NIMR, ca producător de echipamente originale, ar însemna un nivel mult mai ridicat de transfer de tehnologie şi mutarea produsului în România.

Reporter: Care consideraţi că sunt perspectivele unui program comun de achiziţii militare care să includă mai multe ţări din regiune?

Miles Chambers: Există comunitatea de la Vişegrad, ce include Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, şi au câteva programe de achiziţii în următorii doi până la cinci ani. Cred că încă există provocări privind coordonarea reală a programelor de achiziţie în comun, cred că nu am ajuns la acel nivel de integrare privind aceste achiziţii pe care toată lumea îl doreşte. Sunt de părere că poate o achiziţie realizată de o ţară ar putea influenţa decizia altcuiva de a procura ceva la fel, aşa cum vedem adesea în cazul Olandei şi Belgiei, Belgiei şi Franţei, dar în cele din urmă, toate programele sunt independente. (...) Am dori să existe un program de achiziţii mai consolidat, coordonat de un organism comun al tuturor acestor ţări din regiune, dar aceeaşi cerinţă, aşa cum România doreşte mutarea producţiei aici şi creşterea industriei sale, o vom găsi şi la celelalte ţări. Aşadar, dacă o anumită platformă este adoptată de o anumită piaţă, alte ţări ar putea opta pentru altceva doar pentru a dezvolta industria locală. Cred că este o provocare destul de mare să obţii interesul tuturor părţilor.

Reporter: Care sunt principalele lucruri învăţate în urma utilizării produselor NIMR pe câmpul de luptă?

Miles Chambers: Din faza de design, aceste produse sunt proiectate cu intenţia de a le utiliza în mediul operaţional, dar niciun test sau design nu poate reprezenta cu adevărat o experienţă reală. NIMR are 2.500 de vehicule în serviciu, şi dintre toate vehiculele desfăşurate în teatre de operaţiuni, până în acest moment, nu am avut niciun deces, aşa că ştim că nivelul de protecţie al produselor pe care le oferim este o dovadă a capacităţii companiei, şi, desigur, luăm în considerare opiniile utilizatorilor noştri în ceea ce priveşte experienţa operaţională şi încorporăm aceste noi cerinţe şi experienţa operaţională în proiectarea produselor viitoare. Realizăm acest lucru printr-o relaţie de lucru foarte strânsă cu clienţii noştri, pentru a ne asigura că avem acest feedback, pentru că în cele din urmă acest lucru ne permite să le oferim un vehicul mai bun pentru nevoile viitoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici