Conform Sindicatului Liber al Navigatorilor din Transportul Maritim (SLN), comandantul Sandu Dan a murit pe nava Vantage Wave sub pavilion Liberia pe data de 19 Aprilie 2021, la 4 zile după ce nava a părăsit un port de încărcare din India.
„S-a simţit rău şi cel mai probabil a suferit un infarct miocardic fatal pe un fond de îmbolnăvire încă necunoscut. Armatorii navei au încercat să trimită corpul neînsufleţit către ţară, dar fără succes, deşi a tranzitat mai multe porturi special pentru aceast lucru: Singapore, Taiwan, S.Korea, Malaysia, Vietnam, chiar şi Japonia. Nava a ajuns pe 7 mai 2021 la destinaţie în China, dar autorităţile încă nu au lăsat nava să intre la operare nici pâna astăzi”, susţine SLN.
Conform sindicatului, s-au făcut până acum toate demersurile posibile, însă problema nu a putut fi rezolvată şi, „ce e şi mai rău, echipajul a început să raţionalizeze alimentele şi apa pentru că autorităţile chineze refuză orice interacţiune cu această navă. Trupul neînsufleţit al comandantului Sandu Dan se află în camera frigorifică a navei din 19 aprilie şi toate organizaţiile internaţionale şi naţionale au fost alertate până în acest moment. Sindicatul Liber al Navigatorilor a făcut un apel la preşedintele României pentru a interveni pe căile oferite de acestă demnitate publică şi a găsi o modalitate de a debloca acest caz deosebit. Navigatorii sunt lucrători esenţiali în transportul internaţional. Prin activitatea lor, economia mondială este stabilă în acest context pandemic extraordinar şi merită respectul cuvenit pentru ca măcar rămăşitele pamânteşti ale celor care iată, sunt rapusi fiindcă îşi desfăşoară activitatea prin ţări şi locuri periculoase (vezi India) să poată fi returnate familiilor în orice condiţii”.
Premierul Florin Cîţu, întrebat despre această situaţie, sâmbătă, la Sibiu, a spus că este sigur că Ministerul Apărării face tot, dar nu cunoaşte bine situaţia şi trebuie să ceară informaţii.