Automobilele Tesla, reclamate că nu opresc în intersecţie. Compania, obligată să actualizeze 54.000 de vehicule

Publicat: 08 02. 2022, 07:42
Actualizat: 08 02. 2022, 07:44

National Highway Traffic Safety Administration (Nhtsa), agenţia Departamentului de Transport al SUA care se ocupă de siguranţa rutieră, a cerut companiei Tesla să dezactiveze opţiunea care permite maşinilor proiectate de compania lui Elon Musk să traverseze o intersecţie fără oprire completă.

Astfel, una dintre funcţiile care ar fi trebuit să ducă mobilitatea în domeniul automatizării un pas înainte a durat puţin peste un an (a fost introdusă în octombrie 2020). Printre principalele motive, numeroasele plângeri ale şoferilor, care au considerat tehnologia prea riscantă.

În acelaşi timp, sistemul Full Self-Driving (Beta), cel care ar trebui să transforme în curând conducerea autonomă în realitate, este în contrast cu legile rutiere din multe ţări, unde în faţa unui semn de stop este prevăzut ca maşinile să se oprească complet, indiferent dacă trec sau nu alte maşini.

Deşi această opţiune intră în funcţiune doar dacă vehiculul circulă cu o viteză sub 9 km/h, Tesla va fi totuşi nevoită să recheme în următoarele zile proprietarii a aproximativ 54.000 de vehicule (53.822), Modelele implicate sunt S, X, 3 şi Y, toate produse din 2016 până astăzi.

Actualizarea sistemului se face de la distanţă

O problemă considerabilă, dacă ne gândim că maşinile în circulaţie care folosesc software-ul FSD Beta au trecut de la câteva mii la sfârşitul lunii septembrie la 60.000 astăzi. Tesla a acceptat reclamaţia, dar numai după ce a răspuns că nu a auzit de niciun accident din cauza „Rolling Stop”.

Companiei i s-a cerut să şteargă direct funcţia, iar acest lucru se poate face de la distanţă, pentru confortul proprietarilor tuturor maşinilor implicate, datorită actualizării software pe care Tesla o va furniza direct, deci fără a aduce maşina într-un service.

The Rolling Stop nu este primul caz în care Elon Musk se confruntă cu organismul american înfiinţat pentru a proteja siguranţa rutieră, fără a neglija faptul că responsabilitatea anumitor tehnologii nu a fost încă clarificată de codul rutier al multor ţări.

Printre cele mai izbitoare cazuri se numără cel al presupuselor accidente provocate de Autopilot, care, în acest moment ar putea obliga Tesla să recheme 756.000 de maşini, precum şi unele probleme întâmpinate în portbagaj şi alarme false care activau frânarea de urgenţă atunci când nu era necesară.