Jumătate din cazurile grave semnalate la Telefonul Copilului în 2014 au fost de molestare fizică

Aproape 115.000 de apeluri au fost înregistrate anul trecut la Telefonul Copilului, iar în peste 6.000 de cazuri a fost nevoie de intervenţia autorităţilor, în jumătate din cazurile grave sesizate fiind vorba de molestarea fizică a copiilor.

Urmărește
246 afișări
Imaginea articolului Jumătate din cazurile grave semnalate la Telefonul Copilului în 2014 au fost de molestare fizică

Jumătate din cazurile grave semnalate la Telefonul Copilului în 2014 au fost de molestare fizică (Imagine: Shutterstock)

Asociaţia Telefonul Copilului arată marţi, într-un comunicat de presă transmis agenţiei MEDIAFAX, că în anul 2014 a înregistrat, la numărul gratuit 116 111, 114.926 de apeluri. Dintre acestea, 6.071 au necesitat monitorizarea de lungă durată a specialiştilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului, în colaborare cu reprezentanţii instituţiilor de la nivel local.

"Din numărul cazurilor în care a fost necesară intervenţia instituţiilor abilitate, 45,21 la sută au fost cazuri de abuz asupra copilului şi violenţă în familie, respectiv 2.745 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizică (49,90 la sută), neglijare (24,24 la sută) şi abuz emoţional (15,34 la sută)", precizează sursa citată.

Specialiştilor de la Telefonul Copilului li s-a solicitat şi consiliere juridică (15,60 la sută) pentru încredinţarea minorului (48,57 la sută), drepturile copilului (43,40 la sută) şi alocaţii sau prestaţii sociale (8,03 la sută).

"În 38 la sută dintre situaţiile de consiliere juridică privind încredinţarea copilului (460 de situaţii), apelanţii s-au reprezentat pe baza consilierii oferite de specialişti Asociaţiei. 85 la sută dintre aceştia au beneficiat de consiliere juridică pe toată perioada desfăşurării procesului", se mai arată în comunicat.

De asemenea, unul din doi copii a solicitat consiliere psiho-emoţională de lungă durată în vederea îmbunătăţirii relaţiei cu părinţii, 30,40 la sută dintre ei sesizând probleme legate de nevoia de comunicare, 24,05 la sută probleme de relaţionare deficitară cu părinţii, 12,98 la sută neînţelegeri cu părinţii, 12,46 la sută s-au luptat cu o criză de identitate şi anxietăţi, 7,72 la sută cu tulburări de comportament, 5,10 la sută cu gânduri şi gesturi extreme şi 5,10 la sută cu probleme sentimentale.

Nevoia de comunicare cu părinţii a fost sesizată, în principal, de fete (77,94 la sută), cele mai multe din categoria de vârstă 13 - 15 ani (27,21 la sută).

În ceea ce priveşte băieţii, nevoia de comunicare s-a evidenţiat la categoriile de vârstă 10 - 12 ani (6,37 la sută), 13 - 15 ani (4,90 la sută) şi 16 - 17 ani (3,18 la sută).

Relaţionarea deficitară cu părinţii a fost exprimată mai mult de fete (76,44 la sută). Totodată, 12,81 la sută dintre băieţii care au exprimat probleme de relaţionare cu părinţii au între 13 şi 15 ani, iar 4,55 la sută au 16 şi 17 ani.

Adolescenţii sunt cei care au reclamat cel mai mult neînţelegerile în familie şi tot ei au fost singurii care au sunat pentru a semnala gânduri sau gesturi extreme, respectiv 67,66 la sută fete şi 26,48 la sută băieţi.

"Raportul grupă de vârstă - gen arată că numărul cel mai mare de cazuri a fost sesizat de fete 16 - 17 ani (47,06 la sută), fete 13 - 15 ani (20,60 la sută), băieţi 16 - 17 ani (20,60 la sută) şi băieţi 13 - 15 ani (5,88 la sută)", se arată în comunicatul transmis agenţiei MEDIAFAX.

Directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Cătălina Florea, consideră că faptul că două treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la începutul apelului, tristeţea, apăsarea, frica, anxietatea, reprezintă un diagnostic îngrijorător şi un semnal de alarmă atât pentru părinţi, cât şi pentru profesioniştii din domeniul protecţiei drepturilor copilului, dar şi pentru societate, în general.

Copiii şi adolescenţii care au contactat 116 111 anul trecut provin din: familii nucleare (78,72 la sută), familii monoparentale (12,96 la sută), familii substitutive/ asistenţă maternală (3,04 la sută), familii extinse (2,93 la sută) şi familii adoptatoare (2,35 la sută).

În peste jumătate din cazuri, disfuncţionalităţile familiei s-au produs din cauza unor factori impredictibili (separare, divorţ, adopţie, deces, boli cronice, accidente), iar în 45 la sută dintre situaţii, din cauza naşterii unui alt membru al familiei şi din cauza problemelor specifice vârstei copiilor (adolescenţa).

În ceea ce priveşte mediul de provenienţă, cele mai multe cazuri provin din rural (45,92 la sută) iar cele cele mai multe apeluri au fost înregistrate din regiunea Muntenia (26,45 la sută), urmată de Moldova (16,37 la sută), Bucureşti (14,78 la sută), Oltenia (11,56 la sută), Transilvania (7,94 la sută), Dobrogea (4,33 la sută) şi Banat (3,76 la sută). Aproape 15 la sută dintre apelanţi au solicitat confidenţialitate privind regiunea din care provin.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici