Jumătate dintre utilizatorii Tinder nu caută relaţii amoroase

Jumătate dintre utilizatorii Tinder nu au intenţia de a se întâlni cu persoanele cu care intră în chat. Aproape doi din trei utilizatori sunt deja într-o relaţie sau căsătoriţi.

Urmărește
140 afișări
Imaginea articolului Jumătate dintre utilizatorii Tinder nu caută relaţii amoroase

Jumătate dintre utilizatorii Tinder nu caută relaţii amoroase

Tinder este cea mai populară aplicaţie de întâlniri din lume, cu aproximativ 75 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună. Cu toate acestea, o bună jumătate dintre cei înregistraţi nu au nicio intenţie de a se întâlni cu persoanele cu care stau pe chat.

Este concluzia unui studiu realizat de cercetătorii de la Stanford Medicine şi publicat în Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, la care au participat peste 1.300 de persoane şi care a descoperit, de asemenea, că aproape două treimi dintre utilizatorii aplicaţiei sunt deja într-o relaţie sau chiar căsătoriţi.

Scopul celor care se înscriu pe Tinder ar trebui să fie acela de a cunoaşte persoane noi cu care să poată intra într-o relaţie amoroasă sau sexuală. Ce caută cei care nu au intenţia de a se vedea cu persoanele cu care se potrivesc? Mulţi folosesc aplicaţiile de dating ca sursă de divertisment şi distragere a atenţiei, pentru a-şi spori stima de sine şi emoţiile pozitive.

Pe lângă investigarea motivelor care i-au determinat să se înscrie în aplicaţie, cercetătorii i-au întrebat pe participanţi câte întâlniri au avut şi câte persoane au cunoscut efectiv, dacă aveau sau nu o relaţie, dacă erau sau nu selectivi în alegerea partenerului şi, de asemenea, dacă se evaluau pe ei înşişi în anumite aspecte psihologice, cum ar fi impulsivitatea, depresia, singurătatea şi stima de sine.

În cele din urmă, au fost întrebaţi cât de mulţumiţi au fost în general de Tinder.

În medie, utilizatorii au acordat un punctaj de 2,39 din 4 pentru satisfacţia generală faţă de aplicaţie şi de 3,05 din 5 pentru întâlnirile pe care le-au avut prin intermediul aplicaţiei.

Satisfacţia utilizatorilor, variabilă

Cercetătorii au dezvoltat apoi un model de învăţare automatizată pentru a afla cât a fost de capabilă fiecare variabilă să prezică satisfacţia faţă de aplicaţie.

A reieşit că variabilele legate de motivaţiile pozitive - cum ar fi utilizarea aplicaţiei pentru a găsi un partener sau o persoană cu care să relaţioneze şi să aibă mai multe întâlniri - au determinat o satisfacţie mai mare.

În schimb, variabilele legate de motivaţiile negative - cum ar fi utilizarea Tinder pentru a face faţă emoţiilor negative, o atitudine închisă faţă de posibilele relaţii şi faptul de a fi impulsiv sau deprimat - au fost legate de o satisfacţie mai scăzută.

Rezultatele, deşi fructul unui studio mic, arată că înscrierea într-o aplicaţie de dating nu este o idee bună dacă suferiţi de probleme de sănătate mintală.

La fel ca social media, aceste aplicaţii riscă să exacerbeze tulburări precum depresia, anxietatea şi stima de sine scăzută.

Prin urmare, este important nu doar să folosiţi aplicaţiile de dating în scopul pentru care au fost create, ci şi să faceţi acest lucru atunci când sunteţi liniştiţi şi pregătiţi pentru o posibilă relaţie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici