Potrivit unui comunicat al QS Quacquarelli Symonds, analişti globali în domeniul învăţământului superior, din totalul instituţiilor clasate în România, 10 rămân stabile şi doar una scade, în timp ce două sunt listate pentru prima dată.
În acest an, toate universităţile româneşti se află sub Top-1000, inclusiv Universitatea din Bucureşti şi Universitatea Babeş-Bolyai, care sunt cele mai bine clasate universităţi din ţară. Acestea se plasează în intervalul 1001-1200.
România înregistrează scăderi la majoritatea indicatorilor QS. Cu toate acestea, înregistrează progrese în ceea ce priveşte renumele angajatorului, 7 dintre universităţi îmbunătăţindu-şi scorurile la acest indicator. În ciuda acestui fapt, niciuna dintre universităţile româneşti nu intră în Top-600 mondial pentru acest indicator.
Universitatea Babeş-Bolyai este cea mai bine cotată universitate din ţară atât de angajatori, cât şi de cadrele universitare, conform sondajelor QS.
„Universitatea <Ştefan cel Mare> din Suceava are cel mai mare număr de studenţi internaţionali din România. Obţine cel mai mare scor al locaţiei în oricare dintre indicatorii QS, situându-se pe locul 374 în lume” se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte cercetarea, România prezintă o prevalenţă în domeniul ingineriei şi tehnologiei, care reprezintă 32% din producţia sa de cercetare între 2016 şi 2021. În cadrul acestui domeniu, accentul a fost pus pe ingineria petrolieră.
„Această ediţie a QS World University Rankings relevă faptul că universităţile româneşti nu au reuşit să continue să progreseze aşa cum au făcut-o în clasamentele anterioare. Cu toate acestea, perspectiva este departe de a fi sumbră şi este mai degrabă una de stabilitate generală decât de declin sever”, a declarat Ben Sowter, vicepreşedinte senior al QS.
„Egalitatea în educaţie a fost o provocare pe termen lung pentru România, multe persoane din comunităţile rurale luptând pentru a avea acces la educaţie de calitate. La aceasta se adaugă faptul că multe obstacole educaţionale încep mai devreme pentru elevi. Într-adevăr, ratele de alfabetizare în rândul elevilor de liceu, în ciuda creşterii pe parcursul mai multor ani, rămân comparativ scăzute”, a adăugat acesta.