Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilităţi printr-o experienţă imersivă în lumea diversităţii, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Urmărește
935 afișări
Imaginea articolului Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilităţi printr-o experienţă imersivă în lumea diversităţii, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilităţi printr-o experienţă imersivă în lumea diversităţii, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Timp de 4 luni, Kaufland România a străbătut mai multe oraşe din ţară cu proiectul „Caravana A.C.C.E.S.”, alături de George Baltă, fost jucător de rugby şi actual maratonist în scaun rulant, şi regizorul Tedy Necula, pentru a promova integrarea persoanelor cu dizabilităţi pe piaţa muncii. Pe 16 mai, de Ziua Globală a Conştientizării Accesibilităţii, Caravana a avut ultima oprire la Bucureşti. În cadrul unui eveniment special la MINA, Museum of Immersive New Art, compania a marcat atât 5 ani de la demararea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidaţi cu Cerinţe şi Evoluţii Speciale), cât şi lansarea a patru experienţe senzoriale dedicate mai multor dizabilităţi, care vor putea fi explorate de publicul larg în cadrul muzeului până pe 17 iunie.

În cei 5 ani de la lansarea programului A.C.C.E.S., Kaufland şi-a extins echipa cu peste 500 de colegi cu dizabilităţi şi a derulat o serie de activităţi pe plan naţional pentru promovarea diversităţii şi incluziunii, prin acţiuni de recrutare, educare şi parteneriate cu diferite organizaţii.

În cadrul evenimentului aniversar de la muzeul MINA, invitaţii s-au bucurat de discuţii pe teme despre egalitate de şanse, integrarea pe piaţa muncii şi accesibilitate ca parte a panelurilor cu reprezentaţii Kaufland, precum şi cu partenerii companiei. Totodată, publicul a avut ocazia de a explora galeria „ALT Portraits / Portrete Alternative”, o expoziţie de portrete ale angajaţilor din echipa Kaufland, accesibilizate pentru persoanele cu dizabilităţi. Aceasta le-a permis vizitatorilor să descopere atât detalii din viaţa fiecăruia, ce îi definesc ca oameni dincolo de dizabilitate, cât şi mai multe informaţii despre importanţa accesibilităţii digitale în mediul online.

Anul acesta, programul Kaufland A.C.C.E.S împlineşte 5 ani de la lansare, moment în care ne-am asumat primele angajamente oficiale de a sprijini integrarea persoanelor cu dizabilităţi în câmpul muncii. Pentru a marca această etapă importantă, am organizat un eveniment aniversar, împreună cu MINA şi câteva asociaţii partenere. Astfel, am lansat o serie de experienţe senzoriale imersive prin care vizitatorii pot înţelege mai bine cum este să te confrunţi cu diferite tipuri de dizabilităţi. Scopul acestor experienţe este să aducă oamenii împreună într-un demers de empatie şi conştientizare, să discutăm despre problemele pe care le avem de rezolvat în continuare, soluţiile pe care le putem dezvolta împreună şi, mai presus de toate, umanitatea care ne uneşte. La Kaufland, credem în importanţa diversităţii şi a oportunităţilor egale, de aceea, investim permanent în dezvoltarea unui mediu de lucru bazat pe incluziune şi colaborare.”, a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding, Kaufland România.

Fiecare dintre cele patru experienţe imersive le oferă participanţilor ocazia să experimenteze şi să înţeleagă mai multe despre:

  • dislexie, o tulburare specifică de învăţare, detaliată prin intermediul unei experienţe realizate împreună cu Asociaţia Bucureşti pentru Copii Dislexici;
  • surditate şi limbajul semnelor, printr-o experienţă realizată în parteneriat cu Asociaţia Naţională a Surzilor din România;
  • lipsa vederii, cu ajutorul unei experienţe sonore interactive dezvoltată împreună cu Asociaţia Naţională a Nevăzătorilor din România;
  • dificultăţile întâmpinate de persoanele în scaun rulant în oraşe, prezentate atât printr-un traseu fizic, cât şi prin intermediul tehnologiei VR, într-o experienţă realizată în parteneriat cu Fundaţia Motivation România şi Asociaţia Ajută Viaţa – Help to Heart.

De-a lungul celor patru luni ale Caravanei A.C.C.E.S., peste 500 de persoane au luat parte la întâlnirile din Timişoara, Oradea, Cluj, Sibiu, Braşov, Constanţa, Iaşi şi Craiova. Cu toţii au avut oportunitatea de a participa la workshopuri interactive, dar şi de a descoperi experienţa lui George Baltă, care a împărtăşit din trecutul său profesional şi obstacolele depăşite. Regizorul Tedy Necula a oferit şi el sfaturi celor prezenţi, povestind despre curajul şi motivaţia de a te reinventa atunci când viaţa te pune la încercare.

„Sunt foarte mândru să fiu parte din această călătorie alături de Kaufland şi să pot transmite mai departe atât povestea mea, cât şi mesajul diversităţii. Iar ceea ce a reuşit Kaufland prin programul A.C.C.E.S. nu poate decât să mă bucure. Astfel de iniţiative arată cât de mult contează susţinerea companiei, a comunităţii, dar şi puterea exemplului. Şi ceea ce este cel mai important, din punctul meu de vedere, este că prin intermediul acestui eveniment, am putut oferi o nouă perspectivă asupra dizabilităţilor, datorită activărilor senzoriale de la MINA, prin care vizitatorii pot experimenta ce înseamnă să trăieşti cu o dizabilitate.”, a declarat George Baltă, ambasador al programului A.C.C.E.S..

La finalul evenimentului aniversar, cei prezenţi s-au bucurat de proiecţia filmului „Mai departe” în regia lui Tedy Necula, ce îl are în rolul principal chiar pe George Baltă. Filmul redă povestea de viaţă a lui George şi conturează un portret de curaj şi perseverenţă în faţa provocărilor.

Echipa Kaufland continuă să crească, iar toţi cei care îşi doresc un loc de muncă au mai multe modalităţi prin care pot aplica: online, pe cariere.kaufland.ro, printr-un email la adresa cariere@kaufland.ro, telefonic la 021 91 32 sau se pot adresa colegilor de la biroul de informaţii din oricare magazin Kaufland din România.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 ţări, 148.000 de angajaţi şi o reţea de 178 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanţul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preţ de pe piaţa locală. Kaufland deţine şi distincţia Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienţi, acordată de Institutul internaţional ICERTIAS, în urma unei analize de piaţă. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienţii să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preţ, prin promovarea sustenabilităţii şi a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici