CFR Infrastructură: 72 de trenuri vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

Publicat: 09 12. 2020, 13:36
Actualizat: 09 12. 2020, 13:38

Potrivit unui comunicat al CFR Infrastructură, cei trei operatori vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13 decembrie 2020-11 decembrie 2021.

Astfel, CFR Călători va opera 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0.00 – 10.16 şi 22 trenuri, între orele 14.30 – 24.00, Regio Călători va opera 20 de trenuri, dintre care 12 vor circula între orele 21.50 – 05.36 şi 8 între 9.50 – 14.56, iar Transferoviar Călători va avea 10 trenuri, dintre care 2 trenuri între orele 02:.0 – 03.36, 6 trenuri între orele 10.30 – 14.16 şi 2 trenuri în intervalul 20.30 – 21.36.

„Primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Gara de Nord Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10702, care aparţine operaratorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 şi sosire la Gara de Nord Bucureşti, la ora 00.56, IR 16041, care aparţine operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 şi sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50. Ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord Bucureşti – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) vor fi: IR 10741, care aparţine operaratorului naţional CFR Călători, cu plecare din staţia Gara de Nord Bucureşti, la ora 23.50 şi sosire la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10 şi IR 16058, care aparţine operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din staţia Aeroportul Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 şi sosire la Gara de Nord, la ora 00.16”, se arată în comunicat.

CFR Infrastructură precizează că durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens (24h/24h).

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la bugetul de stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).