Livada de pe acoperiş. Unul dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din România investeşte 300.000 de euro în nouă GRĂDINI URBANE, în Bucureşti

Kaufland investeşte 300.000 de euro în nouă grădini urbane în Capitală şi va transforma acoperişurile, exteriorul parcărilor şi al magazinelor în spaţii verzi cultivate cu legume, fructe, arbuşti, plante aromatice şi flori, a anunţat luni Valer Hancaş, directorul de comunicare al companiei.

Urmărește
7390 afișări
Imaginea articolului Livada de pe acoperiş. Unul dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din România investeşte 300.000 de euro în nouă GRĂDINI URBANE, în Bucureşti

Livada de pe acoperiş. Unul dintre cele mai mari lanţuri de hipermarketuri din România investeşte 300.000 de euro în nouă GRĂDINI URBANE, în Bucureşti

Proiectul "Grădinescu", dezvoltat de Kaufland, împreună cu Asociaţia Institutul de Cercetare în Permacultură din România, constă în nouă grădini urbane, dintre care trei amplasate pe acoperişurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor şi două în şcoli din Bucureşti.

În şcolile 143 şi 136 vor fi amenajate grădini şi spaţii pentru grădinărit, unde copiii pot veni să lucreze în cadrul unui program de afterschool, a spus Ionuţ Bădică, coordonator al proiectului şi preşedinte al Asociaţiei Institutul de Cercetare în Parmacultură din România.

Pentru a intra în posesia unei parcele de pământ, oamenii trebuie să completeze un formular şi să respecte indicaţiile specialiştilor.

"După ce li se atribuie o parcelă de pământ, oamenii primesc seminţe sau răsaduri, în funcţie de ce vor sa planteze şi consultanţă de specialitate din partea celor de la Institutul de Cercetare în Parmacultură din România", a explicat Valer Hancaş, director de comunicare al Kaufland România.

Primul magazin Kaufland cu acoperişul şi exteriorul deja transformate în grădini urbane este cel din bulevardul Bucureştii Noi, unde grădina are o suprafaţă de 2.300 de metri pătraţi. Până la toamnă vor fi dotate şi cele din strada Barbu Văcărescu, din cartierele Tudor Vladimirescu, Apărătorii Patriei şi din şcoli. Grădina din parcarea magazinului Barbu Văcărescu va fi dată în folosinţă la finalul lunii iulie şi va avea o suprafaţă de 1.200 mp.

Grădina din cadrul magazinului Kaufland Bucureştii Noi cuprinde o zonă de peisaj comestibil, de unde se vor putea culege plante, o zonă de loturi individuale de legume, un solar, o răsadniţă şi vermicompost, o livadă ce va fi plantată în toamnă, un spaţiu multifuncţional pentru evenimente (proiecţie de film, loc de joacă, pajişte), un spaţiu de lucru amenajat special pentru co-working (prevăzut cu wi-fi, ceai şi alte facilităţi), ochiuri de apă, sistem de irigaţii şi un hotel de insecte.

Potrivit unui studiu realizat la iniţiativa Kaufland, 7 din 10 români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdeţuri sau fructe. Dintre aceştia, peste jumătate aleg să cultive verdeţuri (57% din respondenţi), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în mediul urban sunt căpşunile (25%), lămâile (20%), urmate de roşii, cartofi, pătrunjel, cimbru şi rozmarin.

Balconul este locul preferat pentru agricultura urbană de aproape 50% din români, în timp ce 14% cultivă în faţa blocului, 8% la periferia oraşului, iar restul nu găsesc un loc în oraş, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

Studiul a fost realizat de institutul BICEED la comanda Kaufland România, în perioada 9 mai – 26 mai 2017, pe un eşantion de 1.143 de persoane din oraşele mari, medii şi mici din România, prin chestionare aplicate pe teren, faţă-n faţă. Peste 80% din respondenţii studiului sunt din mediul urban, vârsta reprezentativă fiind între 30 şi 45 de ani.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici