Decizia de a fi efectuate lucrări urgente la poarta de intrare în Timişoara, de pe Calea Aradului, a fost luată, luni, în timpul unei şedinţe a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Timiş, convocată de prefectul Eva Andreaş.
Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Timiş, în cadrul şedinţei s-a discutat despre măsurile de punere în siguranţă a porţii de intrare în Timişoara amplasată în Calea Aradului. Acest lucru s-a decis după ce poarta de intrare în oraş de pe Calea Lugojului, reabilitată în acelaşi mod ca cea de pe Calea Aradului, s-a prăbuşit, în timpul furtunii puternice din data de 17 septembrie, strivind un tânăr de 24 de ani.
„Având în vedere existenţa unei stări potenţial generatoare de situaţii de urgenţă la obiectivul
De asemenea, în timpul şedinţei s-a hotărât că Primăria Timişoara, proprietarul porţii de intrare de pe Calea Aradului, trebuie să pună în aplicare, de urgenţă, măsurile dispuse de Inspectoratul Regional în Construcţii Vest prin “procesul-verbal de control privind urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor”, încheiat la obiectivul „Poartă de intrare în Municipiul Timişoara amplasată în Calea Aradului”.
Poarta de intrare în Timişoara, de pe Calea Lugojului, s-a prăbuşit în timpul furtunii puternice din data de 17 septembrie şi a omorât pe loc un tânăr de 24 de ani, aflat într-o maşină. Poarta a fost construită în urmă cu 37 de ani şi modernizată în urmă cu doi ani, lucrare pentru care primăria a plătit unei firme locale peste 50.000 de euro.
Tânărul care a murit strivit de poarta de la intrarea în Timişoara se numea Vlad Baici şi era student în ultimul an la Facultatea de Medicină Dentară.
Inspectoratul de Stat în Construcţii a solicitat o expertiză în cazul prăbuşirii porţii de intrare de pe Calea Lugojului, care a arătat că aceasta a căzut în timpul furtunii pentru că “nu s-au luat măsurile de siguranţă necesare”.
“Nu există o cauză unică, nu există o singură cauză care să spunem că este cea care a determinat prăbuşirea porţii, este un cumul de cauze, un cumul de factori. Deci, sunt mai mulţi factori au contribuit la slăbirea acestei construcţii şi a căzut. În primul rând, s-a plecat de la prima proiectare, care s-a făcut în anii ‘80, care a fost mai slabă, nu a fost prevăzută pentru un vânt foarte puternic. Pe urmă, în anul 2014 (n.r. poarta a fost reabilitată de Primăria Timişoara în perioada 2014 – 2015), s-a majorat suprafaţa expusă, s-au înlocuit literele care erau cu altele şi s-a mărit starea de obturare, poarta a devenit şi mai vulnerabilă. Şi al treilea motiv este că a venit un vânt care a depăşit viteza cu care se calculează la vânt construcţiile aici în zona Timişoarei. Toate aceste trei cauze au dus la pierderea rezistenţei porţii”, declara, corespondentului MEDIAFAX, expertul tehnic Victor-Radu Marinov, care a realizat expertiza.
Ambele porţi de intrare în Timişoara, de pe Calea Aradului şi Calea Lugojului, au fost construite în urmă cu 37 de ani, iar în anul 2015 au fost reabilitate pe baza unor soluţii tehnice identice.