Lungimea autostrăzilor a crescut cu 140 de kilometri la sfârșitul anului 2024
La data de 31 decembrie 2024, lungimea rețelei de drumuri publice din România totaliza 86.847 km, dintre care: 17.994 km (20,7%) erau drumuri naţionale, 35.091 km (40,4%) drumuri judeţene și 33.762 km (38,9%) drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice era următoarea: 51,5% (44.752 km) erau drumuri modernizate, din care 94% aveau îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 23,7% (20.563 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, 24,8% (21.532 km) drumuri pietruite şi de pământ.
În ceea ce priveşte starea tehnică, 25,7% din lungimea drumurilor modernizate și 37,7% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Din totalul drumurilor naţionale 6.189 km (34,4%) erau drumuri internaționale, 1.137 km (6,3%) autostrăzi, 121 km (0,7%) drumuri expres.
După numărul de benzi de circulaţie, 2.323 km (12,9%) erau drumuri cu 4 benzi, 314 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi, 39 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi.
Lungimea drumurilor judeţene era compusă în proporţie de 52,7% din drumuri modernizate, iar 33,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
Tot la 31 decembrie 2024, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare era de 10.611 km, dintre care 10.515 km (99,1%) erau linii cu ecartament normal, 91 km (0,9%) linii cu ecartament larg, 5 km linii cu ecartament îngust.
Densitatea liniilor feroviare la 1000 km² era de 44,5‰. Cele mai mari densități s-au înregistrat în: regiunea Bucureşti-Ilfov: 206,3‰, regiunea Vest: 60,0‰, regiunea Nord-Vest: 47,8‰, regiunea Sud-Muntenia: 43,8‰.
Lungimea căilor principale era de 5.961 km, ceea ce reprezenta 56,2% din lungimea totală a liniilor de cale ferată în exploatare.