Mai multe instituţii de învăţământ din Cluj şi Bucureşti oferă un exemplu de „Aşa da!”, încă din prima zi de şcoală

  • Circa 3 milioane de copii au început şcoala
  • 150 de mii de copii învaţă în şcoli private
  • Taxele pentru învăţământul la privat pornesc de la 4.000 de euro şi pot ajunge la 20.000 de euro pe an
Urmărește
449 afișări
Imaginea articolului Mai multe instituţii de învăţământ din Cluj şi Bucureşti oferă un exemplu de „Aşa da!”, încă din prima zi de şcoală

Mai multe instituţii de învăţământ din Cluj şi Bucureşti oferă un exemplu de „Aşa da!” încă din prima zi de şcoală

Atât şcolile private cât şi unele şcoli de stat pot fi date ca exemplu pozitiv în ceea ce priveşte adaptarea la măsurile de siguranţă.

La Cluj copiii de la şcolile private s-au obişnuit repede cu noile reguli. Toată lumea poartă mască în interior, dar şi în curtea şcolii, iar profesorii sunt testaţi săptămânal pentru COVID-19.

La fel şi în Bucureşti. Liceul Internaţional de Informatică găzduieşte în fiecare clasă 10 elevi, în timp ce 10 învaţă de acasă.

De asemenea, şi unele şcoli de stat au trecut cu brio testul de coronavirus. Dovadă este Şcoala Gimnazială Ion Agârbiceanu din Cluj, unde conducerea instituţiei împreună cu autorităţile locale au adus şcoala în secolul 21 după ce au câştigat un proiect european de 4 milioane de euro. Aici, cei peste 1550 de elevi pot să înceapă luni cursurile fără griji. De la plexiglasuri montate, bănci distanţate şi  circuite stabilite, totul a fost făcut ca la carte din timp.
Nici curtea şcolii nu a fost neglijată. Pentru ca elevii să nu uite să păstreze distanţa în pauze, profesorii au pictat pe asfalt buline colorate la un metru şi jumătate una de cealaltă. Elevii care vor începe aici şcoala se vor folosi de device-uri smart, table interactive şi dotări de ultimă generaţie.

Diana Teodorescu, profesoara unei şcoli private din Cluj spune că pentru ea şi elevi respectarea regulilor au devenit o obişnuinţă.

Diana Teodorescu, profesor învăţământ primar la şcoală privată: Aţi nimerit la ora mesei, din păcate copiii nu pot să vă salute pentru că avem întelegerea ca atunci când masca este jos, să nu vorbim, dar pot să vă facă cu mâna. După cum vedeţi avem distanţă între noi, fiecare copil are masca lui, prânzul este individual nimeni nu atinge nimic din lucrurile celuilalt.

Ruxandra Mercea, director şcoală privată Cluj: În ceea ce priveşte mobilierul, am ales să prioritizăm copiii şi am scos ceea ce nu era necesar. Nu am pus plexiglas pentru că s-a dovedit că este neeficient, ci am distanţat băncile. Nu am avut nevoie de profesori în plus. În fiecare săptămână testăm toţi profesorii şi personalul administrativ pentru că asta s-a dovedit că este foarte important pentru prevenţie.

Adriano, elev la Şcoala Internaţională de Informatică, nu este speriat de virus. Vrea cu orice preţ să-şi atingă obiectivul la care visează.

Adriano Florin, elev la Liceul Internaţional de Informatic: Inginer la NASA- e visul meu de când eram mic şi trag tare pentru acest lucru. A început foarte bine, aveam un pic de emoţii. Mă aşteptam ca şcoala să înceapă tot online. Şcoala s-a  organizat foarte bine, avem dezinfectant în fiecare clasă, nimeni nu vrea să ia virusul.

Panait Florian, profesor de istorie la Liceul Internaţional de Informatică: Copiii sunt optimişti şi au venit cu bucurie la şcoală şi încrezători că vom depăşi împreună această perioadă. Avem toată aparatura necesară, noi suntem obişnuiţi: de trei ani lucrăm la clase cu tablete, cu tehnologie.

Paula Balică este directoarea unei şcoli de stat, care a reuşit să iasă în evidenţă prin măsurile luate.

Paula Balică, director şcoală: Aici suntem într-o clasă de primar, unde am montat panourile de plexiglas sub această formă, distanţa dintre copii este de un metru jumătate. Pentru copiii care se află în zona de risc, am montat şi cameră HD, microfon, avem tablă intreractivă, tablă albă, astfel încât să putem asigura accesul la informaţie şi acestor copii. Am ales după consultarea părinţilor scenariu doi. Clasele V, VI, VII merg în sistem hibrid, jumătate la şcoală, jumătate acasă. Clasele primare şi clasele a VIII-a funcţioneză după un program normal. Noi avem în fiecare sală table interactive, calculatoare, avem un sistem audio centralizat, noi putem face anunţuri şi toată şcoala, toţi copiii aud în acelaşi timp. Dotările şi la toalete şi pe holuri sunt toate cu senzori.

Loredana Rodina, profesor învăţământ primar: Comunicarea între noi şi elevi este foarte uşoară, copiii pot să participe interactiv chiar dacă sunt acasă, pentru că în momentul în care eu sau colegii mei le partajăm ecranul nostru ei pot să lucreze şi să apară în timp real astfel încât toată clasa de elevi să poată să vizualizeze ceea ce a scris un alt coleg. Bulinele au fost pictate pentru a veni în ajutorul elevilor. Astfel ei vor ştii că dacă se vor poziţiona pe una dintre aceste buline vor păstra distanţa de un metru jumate între ei şi astfel vor fi în siguranţă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici